سهم ۷۰ هزار نفری استان اصفهان از بیمه روستاییان و عشایر

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار نفر از روستاییان و عشایر بیمه شده‌اند و هفت هزار سرپرست خانوار مستمری بگیر نیز ار خدمات صندوق بیمه روستایی و عشایری شامل بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری بهره می‌برند.

مهدی ابارشی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص طرح بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، اظهار کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از روستاییان و کشاورزان و عشایر عضو این صندوق بوده که یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از آنها بیمه‌ شده فعال هستند.

وی ضمن تاکید بر اینکه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از طرح‌های برجسته دولت است، گفت: جهت گسترش پوشش بیمه‌ای با تمام ظرفیت دهیاری‌ها تلاش خواهیم کرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اصفهان با بیان اینکه بیش از هفت هزار سرپرست خانوار مستمری بگیر در سطح استان از تعهدات صندوق بیمه روستایی و عشایری شامل بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری برای بازماندگان بهره می‌برند، افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار نفر از روستاییان و عشایر بیمه شده‌اند.

بهره‌مندی ۱۷۰۰ نفر از بیمه اجتماعی روستایی در شهرستان بادرود تا پایان سال

ابارشی با اشاره به آمار بیمه شدگان بخش بادرود، اظهار کرد: از مجموع ٣٤٠٠ نفر مشمول بیمه اجتماعی روستایی در بخش بادرود در حال حاضر تعداد ٧٠٠ نفر بیمه شده فعال هستند که با هماهنگی‌های لازم تا پایان سال ٩٩ این رقم به بیش از ٥٠ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد حق بیمه روستاییان و عشایر به صورت یارانه غیرنقدی بر عهده دولت است افزود: عشایر و روستاییان با پرداخت حداقل ۳۳۰ هزار تومان و حداکثر ۸۴۰ هزار تومان تحت پوشش خدمت قرار می‌گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اصفهان گفت: روستاییان، عشایر، افراد ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر با بازه سنی ١٨تا ٥٠ سال از افراد واجد شرایط برای ثبت نام بیمه دولتی هستند.

توسعه بیمه اجتماعی از برنامه‌های راهبردی دولت است

ابارشی با اشاره به اینکه توسعه بیمه اجتماعی از برنامه‌های راهبردی دولت است، افزود: دولت توجه ویژه‌ای به توسعه بیمه اجتماعی دارد و دو برابر حق بیمه را دولت به عنوان کارفرما در جامعه هدف صندوق پرداخت می‌کند.

وی توجه به روستاها ضروری و یکی از اصول توسعه دانست و گفت: به همین خاطر در گفتمان توسعه باید روستاها جایگاه ویژه ای داشته باشند که بیمه اجتماعی روستایی و عشایری نقش بسزایی در آبادانی روستاها دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان نقش رسانه‌ها را در تبیین اهداف صندوق و حمایت دولت از جامعه هدف مؤثر دانست و افزود: در حال حاضر امکانات و توانایی حضور به صورت یک به یک در روستاها برای معرفی این طرح بیمه‌ای برای همکاران مقدور نیست و باید رسانه‌ها در این راستا به کمک صندوق بیایند.

کد خبر 455435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.