پائولو دیبالا از یوونتوس تا تیم ملی آرژانتین + همسر و بیوگرافی

پائولو دیبالا متولد ۱۵ نوامبر ۱۹۹۳ می باشد. او که سابقه حضور در تیم های اینستیتو، پالرمو و یوونتوس را در کارنامه خود دارد در این سال ها به مهاجمی فوق العاده تبدیل شده و توانسته افتخارات زیادی را به دست آورد.

به گزارش ایمنا، عده‌ای این مهاجم خوش تکنیک و جوان را مشابه مارادونا می‌دانند اما پله این مقایسه را خنده دار عنوان کرده است. او معتقد است تنها نقطه مشترک دیبالا و مارادونا چپ پا بودن آنهاست.

زندگینامه پائولو دیبالا

پائولو برونو ازکیل دیبالا در ۱۵ نوامبر ۱۹۹۳ در کوردوبای آرژانتین متولد شد. این بازیکن در پست هافبک هجومی بازی می‌کند. دیبالا به علت داشتن جاگیری مناسب، دید قوی و سبک بازی خلاقانه خود به عنوان یکی از بهترین و باارزش‌ترین بازیکنان جهان شناخته می‌شود و به او لقب جواهر را داده‌اند. او با ۱۷۷ سانتی متر قد به عنوان مسی دوم شناخته می‌شود.

کودکی دیبالا

پائولو مانند فوتبالیست‌های دیگر فوتبال خود را از کودکی در باشگاه محلی آتلتیکو لارج نیولز آغاز کرد و در ۱۰ سالگی به تیم نونهالان اینستیتو پیوست. وی در زمان جنگ جهانی دوم به همراه خانواده خود از لهستان به آرژانتین آمد و به علت داشتن اصل و نسب ایتالیایی سرانجام موفق شد در ۱۳ آگوست ۲۰۱۲ شهروند ایتالیا شود و تابعیت این کشور را کسب کند. او تحصیلات خود را تنها تا پایان مقطع متوسطه ادامه داد و پس از آن به دنبال فوتبال رفت.

خانواده دیبالا

پدر دیبالا، آدولف دیبالا و مادرش الی سیا می‌باشند. پدر مادرش اهل ایتالیا و پدر پدرش اصالتاً لهستانی است. خانواده‌اش در این راه او را بسیار حمایت کردند. دیبالا در سن ۱۵ سالگی پدر خود را به علت تومور مغزی از دست داد. پائولو آخرین فرزند خانواده است و دو برادر بزرگ‌تر از خود دارد. یکی از برادرانش ژیمناستیک کار و دیگری تاجر است.

همسر دیبالا، اوریانا ساباتینی

پائولو در سال ۲۰۱۸ با اوریانا ساباتینی، خواننده، بازیگر و مدل آرژانتینی آشنا شده و قصد دارد در آینده با او ازدواج کند.

فعالیت حرفه‌ای دیبالا

دیبالا پس از ۹ سال حضور در تیم اینستیتو در تابستان ۲۰۱۲ به عضویت پالرمو ایتالیا درآمد. قرارداد او با این باشگاه ۴ ساله بود. او در سال آخری که در تیم اینستیتو بازی می‌کرد، عملکرد درخشانی را از خود به نمایش گذاشت و موفق به زدن ۱۷ گل در ۳۸ بازی شد. عملکرد فوق‌العاده دیبالا در پالرمو باعث صعود این تیم به سری آ ایتالیا شد و همین موضوع توجه مسئولان باشگاه یوونتوس را به خود جلب کرد. سرانجام او در سال ۲۰۱۵ با باشگاه یوونتوس بر سر مبلغ ۳۲ میلیون دلار به مدت ۵ سال به توافق رسید.

دیبالا در اینستیتو

او در سن ۱۷ سالگی نخستین بازی خود را برای اینستیتو انجام داد. دیبالا در این تیم به عنوان جوان‌ترین بازیکن گلزن موفق شد از رکورد ماریو کمپس عبور کند. او همچنین جز نخستین بازیکنانی است که در این سن توانست ۳۸ بازی متوالی در این لیگ حرفه‌ای انجام دهد. او در این تیم دو رکورد دیگر را هم شکست و اولین بازیکنی شد که در یک فصل دو بار هتریک می‌کند. وی همچنین در شش بازی متوالی موفق به گلزنی شد. این در حالی است که دیبالا قبلاً موفق شده بود در ۴ بازی متوالی دروازه حریفان خود را باز کند.

دیبالا در پالرمو

پائولو در ۲۹ آوریل ۲۰۱۲ توسط زامپارینی، رئیس باشگاه این تیم ایتالیایی به خدمت گرفته شد. او در اولین بازی خود در سری آ برابر لاتزیو به میدان رفت. دیبالا دو گل اول خود را برابر سمپدوریا، ۳ روز قبل از تولد خود به ثمر رساند. این بازیکن در فصل ۲۰۱۵ – ۲۰۱۴ پیشرفت قابل توجهی داشت و موفق به زدن ۱۰ گل در نیم فصل اول شد. وی همچنین با دادن ۱۰ پاس گل در لیست برترین پاس گل دهندگان لیگ قرار گرفت.

دیبالا در یوونتوس

پس از پیوستن دیبالا به بانوی پیر، او پیراهن شماره ۲۱ که زمانی متعلق به پیرلو بود را پوشید. وی در نخستین بازی خود به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد. دیبالا در بازی برابر شانگهای موفق شد یکی از گل‌های یوونتوس را به ثمر برساند. پائولو در ۱۶ بازی اول فصل موفق به زدن ۶ گل و ۲ پاس گل شد تا از رکورد کارلوس توس و دل پیرو سبقت بگیرد. او در سال ۲۰۱۷ پیراهن شماره ۱۰ باشگاه یوونتوس را که در گذشته متعلق به دل پیرو، میشل پلاتینی و روبرتو باجو بود را بر تن کرد.

دیبالا در تیم ملی آرژانتین

اگرچه دیبالا شرایط حضور در تیم‌های ملی لهستان و ایتالیا را داشت اما ترجیح داد برای تیم ملی آرژانتین به میدان برود. او برای نخستین بار به تیم ملی زیر ۱۷ سال آرژانتین دعوت شد و در نهایت در ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۵ توسط مارتینو به تیم ملی بزرگسالان فراخوانده شد. وی اولین بازی رسمی خود را در ۱۳ اکتبر ۲۰۱۵ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی انجام داد و در دیدار برابر پاراگوئه، به عنوان بازیکن تعویضی، آلبی سلسته را همراهی کرد.

دیبالا و مسی

پائولو، لیونل مسی را الگوی دوران نوجوانی خود معرفی کرده است. او بارها در مصاحبه‌های خود اعلام کرده که هیچگاه نباید وی را با این فوق ستاره آرژانتینی مقایسه کرد. او می‌گوید:

«مردم همیشه من را با لیونل مسی مقایسه می‌کنند، آنها شاید می‌خواهند به من لطف کنند، اما واقعاً دلیلی برای این کار نمی بی نم. مسی افتخارات بسیار زیادی را کسب کرده است و دوران حرفه‌ای او سرشار از افتخارات است. دستاوردهایی مانند فتح لیگ قهرمانان اروپا، اما من تازه در ابتدای این راه قرار دارم.»

دیبالا و بارسلونا

پس از جدایی نیمار، مسئولان بارسلونا تلاش کردند تا پائولو دیبالا را به خدمت بگیرند اما طولی نکشید که او قراردادش را با یوونتوس تا سال ۲۰۲۲ تمدید کرد. او در مصاحبه‌ای عنوان کرده که بسیار علاقه مند است که در بارسلونا و کنار لیونل مسی بازی کند اما به دلیل هم پستی پائولو با مسی این امکان وجود ندارد. دیبالا در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷-۲۰۱۶ موفق شد دو بار دروازه بارسلونا را در دقایق ۷ و ۲۲ باز کند.

شادی گل دیبالا

دیبالا بعد از هر گلی که به ثمر می‌رساند دستش را روی صورتش با حالتی خاص قرار می‌دهد. او می‌گوید این حرکت نماد کلاهخود گلادیاتور است که محبت و لبخند یک جنگجو را پنهان می‌کند. این ژست به عنوان شادی گل دیبالایی در جهان مطرح است.

افتخارات دیبالا

  • سری آ: ۲۰۱۵–۲۰۱۶، ۲۰۱۶–۲۰۱۷، ۲۰۱۷–۲۰۱۸، ۲۰۱۸–۲۰۱۹
  • جام حذفی ایتالیا: ۲۰۱۵–۲۰۱۶، ۲۰۱۶–۲۰۱۷، ۲۰۱۷–۲۰۱۸
  • سوپر جام ایتالیا: ۲۰۱۵، ۲۰۱۸
  • لیگ قهرمانان اروپا: ١٧-٢٠١٦ (نایب قهرمانی)
کد خبر 455433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.