کرونا مانع از افزایش مالیات‌ها در فنلاند شد

مقامات رسمی در بسیاری از شهرهای فنلاند برای جبران بودجه‌های مصرفی خود، برخلاف سال‌های گذشته از افزایش مالیات‌ها خودداری خواهند کرد تا از این طریق مانع از شدت یافتن فشارهای مالی ناشی از گسترش ویروس کرونا بر مردم شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گسترش ویروس کرونا زیان‌های اقتصادی زیادی را بر سراسر جهان وارده کرده است که شهرهای فنلاندی نیز از این امر مستثنی نیستند. در بسیاری از نقاط جهان، مقامات رسمی تلاش کرده‌اند زیان‌های وارد شده را از طریق افزایش مالیات‌ها جبران کنند، که این اقدام خود نگرانی مردم در دوران کرونا را دو چندان کرده است. در این میان، تنها تعداد کمی از شهردارهای فنلاندی اعلام کرده‌اند قصد افزایش مالیات در سال جدید را دارند، در حالی که اغلب آن‌ها از ثابت ماندن مالیات، برای کاهش فشار مالی بر مردم در روزهای کرونایی خبر داده‌اند.

در سال ۲۰۲۰، از مجموع ۳۰۰ شهر فنلاندی تنها ۵۰ مورد با افزایش مالیات مواجه بودند، مقامات محلی در هفت شهر مالیات‌ها را کاهش دادند و در سایر شهرها، یعنی در ۲۴۳ شهر، نیز هیچ گونه تغییری در نرخ مالیات صورت نگرفت. این در حالی است که اغلب شهردارهای کشور از ثابت ماندن مالیات در سال ۲۰۲۱ خبر داده و اعلام کرده‌اند به منظور همدردی با مردم در روزهای استرس‌زای کرونا، قصد ندارند کمبود بودجه خود را از جیب آن‌ها فراهم آورند.

بسیاری از مقامات رسمی فنلاندی بر این باروند که جبران زیان‌های اقتصادی از جیب مردم، به شکل افزایش مالیات، نشان‌دهنده ناتوانی دولت‌ها در تامین بودجه‌های شهری است. از سوی دیگر، افزایش مالیات‌ها منجربه کاهش محبوبیت مقامات در میان مردم می‌شود که این امر بدون شک، پایان یافتن قدرت آنان را نیز در پی دارد. بنابراین، شهردارهای  فنلاندی در بسیاری از نقاط کشور از دو جنبه متفاوت، یعنی بشردوستانه و سیاسی، تصمیم گرفته‌اند مانع از افزایش مالیات‌ها شوند و حتی در بعضی از موارد، دست به کاهش آن‌ها نیز زده‌اند.

کد خبر 455247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.