کرونا ژاپنی‌ها را روستانشین کرد

پاندمی کرونا و افزایش دورکاری منجر به مهاجرت بسیاری از جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله ژاپنی به روستاها و حومه‌های شهری شده است. در سی‌ام ماه سپتامبر تعداد ۶۴۴ نفر از ساکنان توکیو، پایتخت کشور، یعنی ۵. ۱۲ درصد بیش از سال گذشته، حومه‌های شهر را برای سکونت خود انتخاب کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برای سومین ماه پیاپی مهاجرت از پایتخت ژاپن به روستاها و حومه‌های شهری در تاریخ این کشور بی‌سابقه بوده است. این گرایش حتی مقامات رسمی را نیز به حال خود رها نکرده به طوری که نخست‌وزیر جدید ژاپن نیز در پی یافتن مکانی مناسب در حومه‌های شهر برای تاسیس دفتر مرکزی خود بوده است. زمانی که شیوع بیماری کووید-۱۹ باعث خالی شدن قفسه‌های مواد خوراکی فروشگاه‌ها شد، بسیاری از مردم تصمیم گرفتند برای تضمین امنیت غذایی خود پایتخت را به مقصد روستاها ترک کنند. شواهد حاکی است که بسیاری از این افراد پس از سکونت در حومه‌های شهری، ضمن ادامه فعالیت‌های کاری خود به صورت آنلاین، در مزارع به پرورش مواد غذایی، به خصوص برنج، پرداخته‌اند.

بسیاری از مهاجران اهل توکیو هدف خود از مهاجرت به اطراف را اطمینان از تامین مواد غذایی دانستند و دورکاری ین امکان را برای آنان فراهم آورده بود. گزارشات نشان داد که پس از برداشته شدن محدودیت‌های تردد در سپتامبر، تنها در روز سی‌ام ماه تعداد ۶۴۴ نفر از مردم پایتخت به حومه‌ها مهاجرت تکردند که این میزان نسبت به سال گذشته ۵. ۱۲ درصد افزایش یافته بود. این در حالی اتفاق افتاد که تعداد افرادی که به توکیو مهاجرت کردند، با ۷. ۱۱ درصد کاهش مواجه بود و این رویداد در تاریخ ژاپن بی‌سابقه بوده است. اغلب افرادی که از پایتخت به حومه‌های مهاجرت کرده‌اند را جوانان بین ۲۰ تا ۳۰ سال تشکیل داده است چرا که امکان دورکاری برای این گروه سنی بیشتر از سایر افراد جامعه است.

کاهش دلبستگی مردم به توکیو

 یوشیهیده سوگا ، نخست‌وزیر ژاپن، که خود در یکی از روستاهای استان آکیتا به دنیا آمده، نوسازی این روستا را در راس اهداف خود قرار داده است. با وجود اینکه روستاها از داشتن مشاغل کافی یا زیرساخت مناسب محروم هستند، با این حال، دولت‌ها از دیرباز مردم را به زندگی در این مناطق تشویق کرده‌اند. ساکنان روستای Iida در استان ناگانو این منطقه را یکی از بهترین حومه‌های شهر ناگانو برای مهاجران به شمار می‌آورند چرا که مقامات محلی آن، افراد تازه‌وارد را به طور ویژه‌ای تحت حمایت‌های خود قرار می‌دهند. به عنوان مثال، یکی از مهاجران ۴۱ ساله به نام Mio Nanjo به این روستا ادعا کرده است که پس از ورود به Iida مقامات محلی به او کمک کردند یکی از خانه‌های متروکه را به کافه‌ای مجهز تبدیل کند و در آنجا به کسب درآمد بپردازد.

خانم دیگری که پس از اعمال محدودیت‌های کرونایی کار خود در یک شیرینی‌فروشی را از دست داده و بدون وجود همسر، به همراه سه فرزندش در وضعیت مالی بحرانی قرار گرفته بود، پس از مهاجرت به روستای Iida توانست با حمایت مقامات یک بار دیگر مشغول به کار شود و زندگی خود و فرزندانش را از وضعیت بغرنج نجات دهد. این زن در مصاحبه با گزارشگران ادعا کرده بود که دیگر به توکیو باز نخواهد گشت و تلاش می‌کند تمام دلبستگی خود به پایتخت را از بین ببرد.

تمام افرادی که از توکیو به روستاها و حومه‌های شهر مهاجرت کرده‌اند از چند جنبه توافق نظر دارند؛ تراکم جمعیت در روستاها بسیار کمتر از پایتخت کشور است و همین احتمال انتقال ویروس را به حداقل می‌رساند، از سوی دیگر روستانشینان می‌توانند شخصا به پرورش مواد غذایی مورد نیاز خود بپردازند و از گرسنه‌ ماندن در قرنطینه‌های کرونایی در امان بمانند و از همه مهم‌تر اینکه هوای روستاها عاری از هر گونه آلودگی است و در نتیجه روستانشینان سیستم ایمنی قوی‌تری نسبت به شهرنشینان دارند.

کد خبر 455233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.