‌هزینه تغییر ساعت کاری اصناف برعهده دولت است

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: هرگونه هزینه ناشی از قرنطینه عمومی و تغییر ساعت کاری واحدهای صنفی فعال در بازار بر عهده دولت است.

رسول جهانگیری در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آسیب اقتصادی مصوبه ستاد ملی مقابله با شیوع ویروس کرونا مبنی بر تعطیلی برخی گروه‌های صنفی پس از ساعت ۱۸، اظهار کرد: اتاق اصناف اصفهان بودجه‌ای برای پیش‌بینی تمهیدات به منظور کاهش یا جلوگیری از آسیب اقتصادی اجرای این مصوبه به واحدهای صنفی ندارد.

وی افزود: جبران هرگونه هزینه ناشی از قرنطینه عمومی و تغییر ساعت کاری واحدهای صنفی فعال در بازار برعهده دولت است اما دولت از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیست و اصناف از درآمد کسب‌وکار خود برای اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با شیوع ویروس کرونا می‌زنند.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران با اشاره به گلایه‌مندی واحدهای صنفی از آسیب اقتصادی اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: مطالبات واحدهای صنفی و فعالان اصناف در رابطه با این مصوبه را به استانداری، اداره دارایی، بانک‌ها و دیگر مراجع تصمیم‌گیری ارجاع داده‌ایم.

جهانگیری اضافه کرد: حمایت مالی از واحدهای صنفی که با اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با شیوع ویروس کرونا آسیب اقتصادی دیده‌اند، در حیطه اختیارات اتاق اصناف نیست و بسیاری از مشاغل همچون صنف تالارها و قهوه‌خانه‌ها از دست رفته‌اند.

وی ادامه داد: وام‌های کرونایی دولت برای حمایت از واحدهای صنفی آسیب دیده از شیوع گسترده ویروس کرونا به تعداد قابل توجهی از واحدهای صنفی تعلق نگرفت و در حال حاضر تعداد محدودی از واحدهای صنفی که موفق به دریافت این وام‌ها شده بودند نیز توانایی بازپرداخت اقساط وام حمایتی دولت را ندارد.

رئیس اتاق اصناف اصفهان تصریح کرد: از مراجع تصمیم‌گیری در سطح استان و کشور درخواست کرده‌ایم برای وام حمایتی واحدهای صنفی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، خواب بازپرداخت تا پایان سال منظور کنند اما هنوز جوابی از دستگاه‌های ذی‌ربط دریافت نشده است.

وی افزود: واحدهای صنفی فعال در بازارهای اصفهان از فرهنگ‌پذیری مناسبی برخوردارند و صاحبان واحدهای صنفی در گروه‌های شغلی که ممنوعیت فعالیت پس از ساعت ۱۸ برای آنها لحاظ شده است برای حفظ سلامتی خانواده‌های اصفهانی پس از این ساعت فعالیتی ندارد و تعطیل هستند.

کد خبر 455182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.