متوسط عمر اتوبوس‌های تهران بالای ۱۰ سال است

شهردار تهران با بیان اینکه متوسط عمر اتوبوس‌های تهران بالای ۱۰ سال است، گفت: ۱۵۰ دستگاه اتوبوس جدید ظرف یک تا دو ماه آینده به این ناوگان اضافه می‌شود.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی در خصوص شلوغی اتوبوس‌های تهران گفت: یکی از مشکلاتی که در شرایط کرونا بیشتر خود را نشان داده میزان ترافیک و ازدحام مسافران در حمل و نقل عمومی به ویژه در ساعات پیک صبحگاهی و عصرگاهی است.

وی ادامه داد: منظور از ساعت پیک ساعتی است که شهروندان به محل کار خود می‌روند یا قصد بازگشت به منزل خود را دارند عمدتاً بین ساعت هفت تا ۸:۳۰ دقیقه صبح و بعدازظهرها بین ساعت ۱۸ و ۱۹ بیشترین ازدحام را در حمل و نقل عمومی تهران شاهد هستیم.

شهردار تهران تصریح کرد: قبل از شرایط کرونایی اعلام شده چیزی حدود سه هزار اتوبوس در تهران کم داریم تا بتوانیم با نوسازی ناوگان، اتوبوس‌های فرسوده را نیز از گردونه خدمات رسانی خارج کنیم.

وی گفت: با توجه به کمبود ناوگان در شرایط کرونا با رعایت فاصله اجتماعی وضعیت حادتر می‌شود که به منزله افزایش ۳۰ درصدی ناوگان است، اما این امر در کوتاه مدت برای ما امکان پذیر نیست و از عهده شهرداری به تنهایی برنمی‌آید.

حناچی با بیان اینکه پس از ۱۰ سال برای اولین بار هفته گذشته ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان شرکت واحد اضافه شد، خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را برای تأمین اتوبوس و واگن قطار خواهیم کرد تا بتوانیم به مردم خدمات ارائه دهیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 455031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.