طرح جامع امامزاده شاهرضا تدوین شد/توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا از تدوین طرح جامع امامزاده شاهرضا پس از ۳۰ سال و با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، فرهاد عرب در خصوص اجرای عملیات عمرانی در بقاع متبرکه شهرضا، اظهار کرد: در این زمینه عملیات نازک‌کاری رواق و تربت خانه امامزاده سید ملکشاه منطقه جرم‌افشار شامل نصب سنگ مرمر و کاشی‌کاری اجرایی شده است، اظهار کرد: این طرح در راستای طرح مودت امامزاده با همکاری خیران و با اعتبار پنج میلیارد ریال اجرایی شده است، البته باید توجه داشت که این امامزاده فاقد درآمد بوده است.

وی در ادامه به نهایی شدن طرح جامع امامزاده شاهرضا اشاره کرد و گفت: این امر پس از ۳۰ سال محقق شد و هزینه اجرای این طرح نیز ۴۰۰ میلیون ریال بوده است که این اعتبار از محل درآمد امامزاده تأمین شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا نصب نرده‌های محافظ در صحن امامزادگان محمد ابراهیم روستای زیارتگاه را نیز از دیگر فعالیت‌های عمرانی صورت گرفته در بقاع متبرکه شهرضا اعلام کرد و ادامه داد: این طرح نیز با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال از درآمد خود امامزاده اجرایی شده است.

وی اجرای طرح نازک کاری تربت خانه امامزاده سید حبیب منطقه منظریه شامل کاشی کاری و نصب سنگ و اجرای عملیات گازرسانی به خود بقعه را نیز از دیگر پروژه‌های عمرانی سال جاری اعلام کرد و گفت: این طرح نیز با کمک خیرین به ارزش دو میلیارد ریال اجرایی شده است.

عرب در ادامه به ثبت دو وقف جدید در شهرستان شهرضا از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و افزود: هر دو وقف ثبت شده زمین با کاربری تجاری در شهر گلشن بوده است.

وی تصریح کرد: نیت این دو وقف جدید ثبت شده فعالیت‌های فرهنگی، علمی و ورزشی با اولویت فعالیت قرآنی بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۴ سند جدید برای رقبات موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی شهرستان شهرضا صادر شده است، گفت: در بحث تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگی نیز در سال جاری موردی را نداشتیم چرا که همه تبدیل اسناد تا پایان سال گذشته انجام شده است.

وی همچنین به اهدای ۴۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی به افراد نیازمند شهرستان شهرضا در قالب طرح‌های "شمیم حسینی" و پیوست‌های اجتماعی دستورالعمل‌های فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: این بسته‌های با ارزش ریالی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بین اقشار کم درآمد و آسیب پذیر توزیع شده است.

عرب در خصوص مهم‌ترین اجرای حکم با دستور قضائی در موقوفات شهرضا نیز، افزود: اجرای حکم یک باب باغ به مساحت دو هزار و ۱۳۶ متر به ارزش ۲۵ میلیارد مهم‌ترین حکم اجرایی شده در سال جاری بوده که این باغ با حکم مراجع قضائی از تصرف اشخاص حقیقی خارج شده و به موقوفه کربلایی حسن بازگردانده شده است.

کد خبر 455009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.