علائم حمله قلبی که نباید آن‌ها را نادیده گرفت

علائمی مانند درد قفسه سینه، بازو یا کمر، ضعف و حالت تهوع، سرفه کردن و خس خس سینه، تورم، درد گلو یا فک، خستگی غیرعادی، نشان دهنده حمله قلبی است که باید به آن‌ها توجه کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هر سال تعداد زیادی از افراد در سراسر دنیا به دلیل بروز مشکلات قلبی جان خود را از دست می‌دهند. خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را می‌توان با اقدامات پیشگیرانه کاهش داد. بعضی از علائم شایع حمله قلبی ممکن است جزئی و کم‌اهمیت به نظر برسد. بنابراین در ادامه چندین علامت هشدار دهنده حمله قلبی بیان می‌کنیم که نباید آن‌ها را نادیده گرفت:

درد قفسه سینه

رایج‌ترین نشانه حمله قلبی، درد قفسه سینه است، اما این درد همیشه ناگهانی رخ نمی‌دهد. حتی ممکن است فرد در قفسه سینه خود احساس سنگینی یا فشار کند. معمولاً افراد این درد را با سوزش معده اشتباه می‌گیرند. درد قفسه سینه ممکن است بیش از چند دقیقه طول بکشد، سپس برطرف شود و دوباره فرد را درگیر کند.

درد بازو یا کمر

مردان معمولاً این نوع درد را در بازوی چپ خود احساس می‌کنند، اما ممکن است زنان از درد هر دو بازو رنج ببرند. احساس سنگینی و درد در بازوها می‌تواند نشانه بیماری آنژین یا حمله قلبی باشد. این نوع درد ممکن است از قفسه سینه فرد شروع شود و سپس به سمت قسمت بالایی یا پایینی کمر گسترش پیدا کند. اگر این درد به هیچ مفصل یا ماهیچه خاصی مربوط نباشد و باعث شود شما از خواب شبانه بیدار شوید، باید حتماً به آن توجه کنید و آن را نادیده نگیرید.

ضعف و حالت تهوع

زمانی که فشار خون فردی پایین باشد و قلب خون کافی به مغز پمپاژ نکند، فرد احساس ضعف می‌کند. ممکن است مشکلات قلبی دلیل بروز این اتفاقات باشد. حالت تهوع و کم اشتهایی نیز ممکن است علائم دیگر مشکلات قلبی باشد.

سرفه کردن و خس خس سینه

تنگی نفس به همراه سرفه و خس خس سینه ممکن است جزو علائم نارسایی قلبی باشد. این مشکلات زمانی رخ می‌دهد که قلب فرد، خون مورد نیاز بدن را به خوبی پمپاژ نکند. اگر فردی به نارسایی قلبی مبتلا باشد، ممکن است خون و مایعات به ریه‌های او بازگردد. به همین دلیل فرد به سختی نفس خواهد کشید.

تورم پا

تورم پا و مچ پا نشانه‌ای از پمپاژ نشدن خون به طور موثر است، زیرا زمانی که قلب نتواند خون را به درستی پمپاژ کند، خون در رگ‌ها تجمع پیدا می‌کند و باعث بروز تورم می‌شود. علاوه بر این نارسایی قلبی، دفع آب و سدیم توسط کلیه‌ها را مختل کرده و باعث بروز تورم بیشتر بدن می‌شود.

درد گلو یا فک

درد در قسمت بالای شانه‌ها می‌تواند یکی از علائم بروز حمله قلبی باشد. علاوه بر این ممکن است فرد در فک پایین یا گلوی خود احساس درد کند. حتی ممکن است بیمار در گلوی خود احساس سوزش یا خفگی کند. به طور کلی اگر در مرکز قفسه سینه خود احساس درد یا فشار کردید که به فک یا گلوی شما گسترش پیدا کرد، ممکن است نشانه حمله قلبی باشد. بنابراین در این صورت حتماً باید به پزشک مراجعه کنید.

خستگی غیرعادی

از آنجایی که بسیاری از افراد در طول روز مشغول انجام دادن کارها و وظایف خود هستند، ممکن است احساس خستگی کنند و این موضوع بسیار طبیعی است، اما اگر فردی در مواقعی که قبلاً خسته نمی‌شد، ناگهان احساس خستگی شدید کند ممکن است نشانه حمله قلبی باشد.

خروپف با صدای بلند

ممکن است خروپف بلند و غیرمعمولی نشانه‌ای از آپنه خواب باشد. آپنه انسدادی خواب زمانی رخ می‌دهد که تنفس فرد هنگام خواب چند بار به مدت کوتاه قطع شود. این اتفاق برای سلامتی قلب افراد مضر است و خطر ابتلا به فشار خون بالا و دیابت نوع دوم را افزایش می‌دهد. اگر مشکل آپنه انسدادی خواب درمان نشود، فرد در معرض خطرات تهدید کننده سلامت ناشی از مشکلات قلبی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 454934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صدیقه سعادت US ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    0 0
    با سلام و عرض ادب، جوان سی ساله که دو بار دچارحمله قلبی شده و حالا سرفه میکنه باید چه اقداماتی انجام دهد تا بهبود پیداکند ،منظور از حمله قلبی درد شدید قفسه سینه که به دست چپ وفک هم میزد که با مصرف قرص پروپرانول بهتر شد اما وقتی از پله ها بالا می رود سرفه میکند آیا این علایم مربوط به نارسایی قلبی میباشد ؟ با تشکر