افزایش درآمد مناطق شهرداری به ۵۹ درصد

مدیرکل برنامه ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: تا پایان مهرماه سال‌جاری روند درآمد مناطق مختلف از شش درصد به ۵۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید ابراهیمی امروز _چهارشنبه ۲۱ آبان ۹۹ _ در دومین نشست فصلی مدیران شهرداری که با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی در محل باشگاه شماره یک شهرداری برگزار شد، با اشاره به عملکرد هفت ماهه مناطق شهرداری، اظهار کرد: تا پایان مهرماه سال‌جاری روند درآمد مناطق مختلف از شش درصد به ۵۹ درصد افزایش یافته است، لذا می‌توان گفت عملکرد شهرداری در بخش درآمدهای نقدی و غیر نقدی ۵۹ درصد و بخش عمده آن نقدی بوده است.

وی تصریح کرد: در مجموع نسبت به بودجه مصوب سالانه، میزان وصولی در مناطق هفت، ۹ و ناژوان قابل توجه و از کل سال بیشتر بوده است؛ جذب هفت ماهه نیز در تمام مناطق غیر از منطقه ۱۲ مطلوب بوده است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با اشاره به گزارش عملکرد تخصیص اعتبارات مناطق و شهرداری مرکزی تا پایان مهرماه سال‌جاری، افزود: بر اساس جدول کل بودجه در بخش مصارف، از یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای و جاری، ۶۵ درصد تخصیص یافته که بالغ بر یک هزار میلیارد تومان بوده و ۶۹ درصد این مبلغ معادل ۶۸۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار و ۵۶۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است.

وی با اشاره به مقایسه عملکرد درآمد هفت ماهه نسبت به بودجه مصوب سالیانه مناطق تأکید کرد: بر اساس جدول کل بودجه در بخش مصارف ۶۵ درصد تخصیص یافته که ۶۹ درصد آن تأمین اعتبار شده است.

وی ادامه داد: در حوزه تملک دارایی سرمایه‌ای از سه هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب، بالغ بر دو هزار میلیارد تومان معادل ۵۶ درصد تخصیص یافته و یک هزار و ۲۹۲ میلیارد تومان معادل ۶۷ درصد تأمین اعتبار شده و هزینه کرد آن ۸۰۰ میلیارد تومان معادل ۶۲ درصد است.

ابراهیمی با اشاره به تملک دارایی‌های مالی، گفت: در این بخش از مجموع ۲۲۳ میلیارد تومان در مجموع ۹۰ درصد تخصیص اعتبارات و ۶۸ درصد تأمین اعتبارات انجام و معادل ۶۲ درصد هزینه شده است.

وی با اشاره به فرایند برنامه عملیاتی و بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: تاکنون اقدامات انجام شده در این راستا شامل ابلاغ بخشنامه و سیاست گذاری درآمد و سایر منابع مالی بوده و در مرحله برآورد درآمد هستیم.

مدیرکل برنامه ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با اشاره به نکات مهم بخشنامه و دستورالعمل بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: دقیق سازی کلیه اطلاعات مورد نیاز پروژه شامل برآورد کل به تفکیک فازهای اصلی، زمانبندی کلان پروژه، بودجه بندی سالانه و هزینه انجام شده پروژه‌ها (نگاه جامع به سبد پروژه‌ها) ثبت درآمد مؤسسات وابسته شامل سازمان‌ها و شرکت‌های با مالکیت بیش از ۵۰ درصد در سامانه بودجه و اعتبارات، پیش بینی اعتبارات مربوط به حقوق و دستمزد تأمین نیرو، نیروهای حجمی، هزینه‌های رفاهی کارکنان و سنوات خدمت مؤسسات وابسته است.

وی ادامه داد: اولویت بندی پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با تأکید بر تأثیرگذاری در تحقق شاخص‌های برنامه اصفهان ۱۴۰۵ وجود مطالعات اولیه، امکان سنجی و پیوست‌های لازم و همچنین مطابقت اعتبارات با زمانبندی پروژه و ثبت اطلاعات پروژه‌ها و بروز رسانی آن در سامانه سیگما مطابق دستورالعمل مدیریت پروژه‌های شهری از دیگر نکات مهم بخشنامه و دستورالعمل بودجه سال ۱۴۰۰ است.

ابراهیمی با بیان اینکه در حوزه سازمان‌ها ارتباط مکانیزه به صورت کامل هنوز وجود ندارد، گفت: در حال حاضر تنها ارتباط ۱۰ سازمان با سامانه بودجه برقرار شده است که امیدواریم ماهانه میزان درصد جذب‌ها و هزینه کرد سازمان‌ها به زودی مشخص شود.

کد خبر 454923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.