آبرسانی سیار ۲۶۹ روستای استان اصفهان/ ۷۰ روستا تا پایان سال به شبکه آب پایدار متصل می‌شود

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: سالانه به ۲۶۹ روستا در این استان به صورت دائمی و مقطعی آبرسانی سیار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر اکبری در نشست خبری امروز - چهارشنبه ۲۱ آبان - با اشاره به آبرسانی سیار به روستاهای دارای بیش از ۲۰ خانوار، اظهار کرد: سالانه به ۱۶۹ روستا در استان اصفهان به طور دائم آبرسانی سیار می‌شود و ۱۰۰ روستا نیز به صورت مقطعی آبرسانی سیار انجام می‌شود که شمار این روستاهای بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ روستا در برخی مقاطع سال متفاوت است.

وی افزود: افراد در بسیاری از این روستاها به صورت مقطعی و فصلی ساکن هستند، این تعداد روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب نیست اما شرکت آب و فاضلاب خدمات آبرسانی را انجام می‌دهد.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: اولویت آبرسانی سیار با روستاهایی است که مردم دائم حضور دارند اما برای روستاهایی که جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار و فصلی دارند نیز آب شرب به صورت سیار تأمین می‌شود.

اکبری با بیان اینکه اجرای تأسیسات و شبکه آبرسانی پایدار در روستاهای با جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار یا خالی از سکنه برای شرکت آب و فاضلاب مقدور نیست، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۳۲ روستای استان به شبکه آب پایدار متصل شد و ۷۰ روستای دیگر نیز تا پایان سال به این سیستم متصل خواهد شد و طبق برنامه سه ساله تلاش می‌کنیم با توسعه شبکه آبرسانی پایدار، آبرسانی سیار به روستاهای بالای ۲۰ خانوار که دائم ساکن هستند به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه ۱۷ مجتمع آبرسانی روستایی برای ۲۱۲ روستای استان با سرمایه گذاری ۵۷ میلیارد تومان در حال اجراست، گفت: ضریب گستردگی روستاهایی که از خدمات آب شهری استفاده می‌کردند حدود ۳۰۰ روستا بود که امسال ۳۰ روستا به تأسیسات شهری اضافه شده است.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اضافه کرد: درصدد هستیم که در این ۱۷ مجتمع آبرسانی منابع آب پایدارتر و با کیفیت تری داشته باشیم.

اکبری با بیان اینکه برنامه‌های سه سال آینده ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، خاطرنشان کرد: بی شک ارتقا و اصلاح شبکه‌ها و تله متری شرکت‌های آب و فاضلاب بر پایه علم و نیاز روز است. در سال‌های پیش رو به اعتبارات سنگینی نیاز دارد تا پس از ایجاد زیرساخت‌ها، توسعه و عملیات کنترلی و تأسیسات را راه اندازی کنیم.

کد خبر 454895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.