رسالت اصلی سازمان بسیج اساتید اصفهان اسلامی کردن دانشگاه‌هاست

رییس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: رسالت اصلی این سازمان، اسلامی کردن دانشگاه‌ها است که در این راستا جامعه اساتید بسیجی با حضور مؤثر در شورای فرهنگی دانشگاه‌های سطح استان به دنبال تحقق آن هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد باقری صبح امروز_ چهارشنبه، ٢١ آبانماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت سالروز ۲۵ آبان، اظهار کرد: هدف سازمان بسیج اساتید استان اصفهان این است که با توجه به ساختارهایی موجود بتواند اقدامات ویژه‌ای در جهت حل مسائل استان انجام دهد. ساختارهای ویژه سازمان بسیج اساتید استان اصفهان اعم از اندیشکده‌های راهبردی، گروه‌های تخصصی مسئله محور، شبکه فرماندهان جنگ نرم و گروه‌های علمی جهادی بسیجی است.

وی افزود: در حال حاضر ۸۰ کانون آموزش عالی سازمان بسیج اساتید در سطح استان فعالیت می‌کنند که حدود پنج هزار نفر از اساتید دانشگاه در همکاری مستقیم با آنها فعالیت‌های خود را سازماندهی می‌کنند. هدف این جامعه نخبگان، نقش آفرینی مؤثر برای عبور از موانع پیشرفت استان بوده و هدف سازمان بسیج اساتید اصفهان نیز کمک به تحقق تمدن اسلامی بوده که این موضوع نشانگر نقش دانشگاه در سطح استان است.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: رسالت اصلی این سازمان، اسلامی کردن دانشگاه‌ها است که در این راستا جامعه اساتید بسیجی با حضور مؤثر در شورای فرهنگی دانشگاه‌های سطح استان به دنبال تحقق آن هستند. جهت دهی فعالیت‌های پژوهشی اساتید در راستای حل معضلات استان از دیگر دغدغه‌های سازمان بسیج اساتید استان اصفهان تلقی می‌شود. سعی کرده‌ایم تمامی پایان نامه‌ها در حوزه‌ها مختلف توسط این سازمان برای حل معضلات کشور سوق پیدا کند.

باقری تاکید کرد: سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با رصد مسائل جامعه و کمک در هیئت‌های اندیشه‌ورز به صورت فعال، نقش مهمی را ایفا می‌کند. این سازمان با تشکیل گروه‌های کنشگری سریع در حوزه‌های مختلف استان به بررسی و حل معضلات اصفهان به صورت علمی و تخصصی دارد.

وی ادامه داد: سازمان بسیج اساتید استان همیشه سعی کرده از اساتید نخبه اصفهان حمایت کند؛ البته توانمند سازی اساتید در حوزه‌های مختلف بر عهده سازمان بسیج اساتید استان اصفهان است. بر اساس طرح اعتلای مجموعه بسیج اساتید، فعالیت‌های ویژه‌ای اعم از شبکه سازی اساتید جوان، مؤمن و انقلابی، گروه‌های مشاوره علمی اساتید و حلقه‌های صالحین است صورت گرفته است.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان خاطرنشان کرد: معاونت پژوهشی سازمان بسیج اساتید اصفهان ۳۰ موضوع مسئله محور را در سطح استان شناسایی کرد که با الویت بندی در حال تشکیل گروه‌های متخصص و مسئله محور در حال برطرف کردن آن‌ها است. این ۳۰ موضوع به عنوان دغدغه‌ها و معضلات اصلی استان در تمامی ابعاد و حوزه‌ها بررسی می‌شود. سازمان بسیج اساتید اتاق فکر جامعه است و امیدواریم بتوانیم در راستای این شعار نقش اتاق فکر را به خوبی در جهت حل مشکلات استان ایفا کنیم.

باقری تشریح کرد: در حال حاضر سازمان بسیج اساتید استان اصفهان هفت رویکرد خاص فرهنگی اعم از استفاده از ظرفیت خانواده‌های اساتید بسیجی، حضور فعال اساتید بسیجی در مساجد، راه اندازی کارگاه‌های شبکه فرماندهان جنگ نرم، نشست‌های تخصصی دفاع مقدس، برگزاری مراسم‌های علمی و هیئات مذهبی در دانشگاه‌ها، برگزاری اردوهای راهیان نور و علمی و فناوری است.

وی ادامه داد: سازمان بسیج اساتید سند پیوست فرهنگی کرونا را در کارگروه تخصصی مبارزه با کرونا آماده کرد؛ زیرا نیاز داریم در همه فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم پیوست فرهنگی داشته باشیم؛ پیوست فرهنگی چند دانشگاه در استان تدوین شده و پیوست فرهنگی اردوهای راهیان نور در حال ویرایش است. امیدواریم کار ماندگاری در این حوزه انجام دهیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون چهار مرحله کمک مومنانه در سطح دانشگاه‌های استان برگزار شد که در یک مرحله ۲۵۰ میلیون ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی زیادی داشتیم و با توجه به فرا رسیدن هفته بسیج، رزمایش همدلی اساتید بسیجی در هفت مرحله دیگر برنامه‌ریزی می‌کنیم. رسالت ما با توجه به اینکه فعالیت‌ها مجازی شده، حضور در فضا مجازی در فضای مجازی است؛ همانگونه که برای کلاس‌های حضوری قانون وجود دارد باید برای کلاس‌های مجازی هم قانونی تعیین شود که در حال تدوین است.

کد خبر 454893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.