زمین مسجد بزرگ مجموعه شهید کشوری در اختیار خیرین قرار گرفت

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با واگذاری زمین مسجد در مجموعه مسکونی شهید کشوری از سوی شهرداری به متقاضیان، عملیات احداث آن با سرعت و اطمینان خاطر بیشتری دنبال شده و به‌زودی ساکنان منطقه از یک مسجد و مجموعه فرهنگی درخور استفاده خواهند کرد.

مهدی مزروعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه احداث مسجد و مجموعه‌های فرهنگی یکی از مطالبات و نیازهای ساکنان مجموعه مسکونی شهید کشوری در منطقه شش شهرداری اصفهان است که این خواسته را به شورای شهر نیز انتقال داده بودند، اظهار کرد: در سال‌های گذشته با اهتمام خیرین کار ساخت یک مسجد و مجموعه با کاربری‌های مختلف فرهنگی آغاز شده بود که زمین آن تا کنون در مالکیت شهرداری بوده و این خیرین درخصوص مالکیت آن نگرانی‌هایی داشتند.

وی با بیان اینکه این مجموعه در قطعه زمینی به مساحت تقریبی شش هزار و ۴۰۰ متر مربع احداث شده و با حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی عملیات تکمیل آن دنبال می‌شود، افزود: عرصه این مسجد پیش از آنکه به مالکیت شهرداری درآید، در اختیار مالک قبلی یعنی شرکت عمران آبشار اسپادانا بوده است و این شرکت به خیرین سازنده مجموعه قول وقف شدن زمین را داده بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در جریان تهاتری که میان شهرداری و این شرکت انجام شده، این زمین به همراه زمین‌های دیگر به تملک شهرداری درمی‌آید و شهرداری قائم مقام مالک قبلی شده و طبیعتاً تعهدات مالی قبلی هم به نوعی به شهرداری منتقل می‌شود. بعد از این نقل و انتقالی که اتفاق افتاد، متقاضیان به شهرداری مراجعه کرده و درخواست واگذاری این زمین را می‌کنند تا پروژه را با خیال آسوده به نتیجه برسانند.

وی ادامه داد: در بازدید و جلسه‌ای که من و رئیس شورای شهر با متقاضیان از محل احداث مسجد داشتیم، بحث نوع واگذاری زمین بررسی شد و قرار شد این قطعه زمین با حفظ مالکیت شهرداری در عرصه، به هیئت امنای مسجد که از سوی سازمان امور مساجد معرفی و تأیید می‌شوند واگذار شود.

مزروعی با اشاره به تصویب پیشنهاد واگذاری زمین مسجد به متقاضیان، خاطرنشان کرد: پس از موافقت اعضای شورای شهر با این امر در جلسه علنی شورا، عملیات احداث مجموعه با سرعت و اطمینان خاطر بیشتری نسبت به مالکیت توسط خیرین دنبال خواهد شد.

وی این مسجد بزرگ را مجموعه‌ای درخور و در شأن ساکنان این منطقه دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه مجموعه مسکونی شهید کشوری منطقه‌ای وسیع با بارگذاری گسترده مجتمع‌های مسکونی بوده و مجموعه فرهنگی و مذهبی نیز در آن وجود ندارد، امیدواریم بهره‌برداری از این مجموعه پاسخگوی نیازهای مردم منطقه باشد.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 454884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.