مرگ ۳ محیط‌بان به علت ابتلا به کرونا

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا (اسفند ۹۸) در کشور، سه محیط‌بان به علت ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایمنا، سرهنگ جمشید محبت خانی، اظهار کرد: این سه محیط بان از استان‌های کرمانشاه، بوشهر و خراسان رضوی بودند که به علت ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: همچنین از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۱۹۰ محیط بان در سراسر کشور به کرونا مبتلا شدند که پس از طی کردن دوره قرنطینه بعد از بهبودی به محل کار خود بازگشتند و اکنون حدود ۱۰ محیط بان همچنان در قرنطینه به سر می‌برند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست درباره حق و حقوق محیط بانان در قرنطینه توضیح داد: حق و حقوق این محیط بانان پابرجاست و در زمان قرنطینه هیچ خللی در آن ایجاد نمی‌شود، در واقع وقتی که پزشک طبق مدارک اعلام می‌کند که فرد مبتلا شده و باید در قرنطینه بماند، محیط بانان با رعایت تمام حق و حقوقشان در قرنطینه دوره درمان را سپری می‌کنند.

محیط‌بان خراسان رضوی

مرتضی بخشی اولین محیط بانی است که بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا درگذشت، زنده یاد بخشی ۱۱ سال در منطقه شکار ممنوع ژرف در شهرستان زاوه استان خراسان رضوی خدمت کرد که پس از ابتلاء به ویروس کرونا دار فانی را وداع گفت.

محیط‌بان بوشهر

محمد رستمی محیط بان محیط زیست استان بوشهر نیز به علت ابتلاء به کرونا درگذشت. رستمی محیط بانی فداکار که سال‌ها در طبیعت استان بوشهر و شهرستان گناوه، با تعصب تلاش کرد و زحمات و کوشش وی در راه حفاظت از طبیعت بوشهر هرگز فراموش نمی‌شود.

محیط‌بان کرمانشاه

یارولی محمودی از محیط‌بانان دلسوز و غیور کرمانشاهی بود که به علت ابتلاء به کرونا به دیار باقی شتافت، مرحوم محمودی طی سالیان خدمت خود با حفاظت از گونه‌های ارزشمند گیاهی و جانوری به ویژه آهوان دشت قراویز سرپل ذهاب نقش مهمی را در پاسداری از این گونه مهم و انفال خدادادی ایفا کرد و در سال ۱۳۹۸ نیز به عنوان محیط‌بان نمونه کشوری معرفی شد.

بنا به گزارش ایرنا، از بهمن ماه سال گذشته بود که خبر شیوع ویروس کرونا در کشور اعلام شد و از آن زمان تا روز گذشته ۳۹ هزار و ۲۰۲ نفر بر اثر ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست دادند، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷۰۳ هزار و ۲۸۸ نفر رسید و ۲۷ استان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

کد خبر 454872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.