کانون‌های ارزشمند بندرعباس به پارک محلی تبدیل شود

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: تعدادی از بخش‌های شهری، دارای کانون‌های ارزشمندی از زندگی مردم هستند که برای ایجاد پارک‌های محلی یا میادین عمومی مناسب به نظر می‌رسند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید عسکری‌زاده در نطق پیش از دستور دویست و دومین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس، اظهار کرد: هوای آلوده، آب آلوده، غذای ناسالم، ورزش کم و کم تحرکی و اعتیاد شدید، زندگی ماشینی و ناسالم از عواملی است که لزوم توجه به فضای سبز و منابع طبیعی با فضای آرام و به‌دور از هر سروصدایی را بیشتر کرده است.

وی ادامه داد: پارک‌های شهر باید در جایی باشد که زندگی در آن موج می‌زند، جایی که در آن فرهنگ و فعالیت‌های بازرگانی و مسکونی است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: تعدادی از بخش‌های شهری، دارای چنین کانون‌های ارزشمندی از زندگی هستند که برای ایجاد پارک‌های محلی یا میادین عمومی مناسب به نظر می‌رسند.

عسکری زاده تصریح کرد: تذکر به سازمان حفاظت محیط زیست و ناکارآمدی آن و جدی نگرفتن درخصوص موارد قانونی مالیات بر ارزش افزوده و تذکر به صنایع آلاینده در بندرعباس، استراتژی اداره شهر را مشخص می‌کند.

به داد مسائل فرهنگی و اجتماعی هرمزگان برسند

حجت الاسلام والمسلمین احمد عامری سیاهویی در این جلسه که با دستور کار ارائه گزارش مدیر کل امور مالیاتی استان هرمزگان در خصوص مالیات بر ارزش افزوده برگزار شد، اظهار کرد: اعتبار تخصیصی مربوط به حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در شهرداری کفاف نیاز شهروندان را نمی‌کند. جامعه مخاطب فرهنگی ما بسیار وسیع و پراکنده است.

وی افزود: جامعه دچار خلأ آموزش‌های تربیتی، اعتقادی و دینی است. هزینه مصوب و تخصیصی فرهنگی، اجتماعی کفاف مخاطب را نمی‌کند. تقاضا دارم سازمان برنامه و بودجه، معاونت اجتماعی استانداری و اداره مالیاتی به داد فرهنگ و مسائل اجتماعی استان برسند. همه باید کمک کنیم تا سرانه زیر ساخت‌های فرهنگی و اجتماعی متناسب با نیازمندی شهروندان باشد.

نرخ منطقه‌ای بدون حضور نماینده مدیریت شهری تعیین می‌شود

فیصل دانش عضو شورای شهر بندرعباس در این جلسه خاطرنشان کرد: موضوعی که شهروندان را رنج داده بحث نرخ منطقه‌ای است، این نرخ سالی یک بار در دارایی تعیین می‌شود که مبنایی برای کار شهرداری و شهروندان است.

وی با بیان اینکه در سنوات اخیر این نرخ بدون حضور نماینده شورا و شهرداری تعیین شده است که کار درستی نیست، ادامه داد: درخواست می‌کنیم این موضوع مدیریت شده و اداره امور مالیاتی در بحث نرخ منطقه‌ای همکاری بیشتری با شهرداری و شورا داشته باشد.

کد خبر 454810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.