کمبود اعتبار مهم‌ترین چالش طرح تفکیک زباله در اسالم

شهردار اسالم گفت: کمبود اعتبار برای تهیه خودرو مخصوص و اختصاص بسته‌های تشویقی از مهم‌ترین مشکلات در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهر است.

مسعود قوی پنجه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری اسالم کار تفکیک زباله را از سال ۱۳۸۴ توسط نیروهای خود آغاز کرد، سپس با یک پیمانکار بخش خصوص قرارداد همکاری امضا کرد. اما این شرکت بعد از حدود یک سال به تعهداتش عمل نکرد و در حال حاضر کار تفکیک، دوباره توسط شهرداری انجام می‌شود.

وی افزود: شهرداری در ابتدای کار تفکیک، کل شهر را پوشش داده بود اما به دلیل کمبود نیرو، نداشتن خودرو مخصوص حمل زباله خشک و بسته‌های تشویقی، اجرای طرح دچار وقفه شد و در حال حاضر کار تفکیک زباله فقط در شهرک ویلایی اسالم به صورت مستمر انجام می‌شود.

شهردار اسالم ادامه داد: در شهرک ویلایی این شهر، بیش از یکصد خانوار تحت پوشش طرح تفکیک هستند و هفته‌ای یک بار زباله‌های خشک از منازل آن‌ها جمع آوری می‌شود.

قوی پنجه عنوان کرد: کار جمع‌آوری زباله‌های تفکیکی توسط سه نیروی خدمات شهری شهرداری با استفاده از یک نیسان وانت انجام می‌شود و در ماه گذشته حدود ۴۵۰ کیلوگرم زباله خشک از منازل جمع آوری شد.

وی یادآور شد: در بازه‌ای زمانی شهروندانی که در طرح تفکیک همکاری خوبی با شهرداری داشتند در قالب طرح تشویقی هدایایی به آن‌ها اهدا می‌شد اما به دلیل کمبود بودجه این طرح متوقف شد.

شهردار اسالم خاطرنشان کرد: وانت بارهای دوره‌گرد جمع آوری پسماند در سطح شهر به درب منازل می‌روند که این مسئله اجرای طرح تفکیک را با مشکل مواجه کرده است. اما خوشبختانه در شهرک ویلایی اسالم به دلیل وجود نگهبان از ورود آن‌ها ممانعت می شود و این مسئله خللی در کار تفکیک ایجاد نکرده است.

وی افزود: شهرداری در طرح تفکیک زباله آموزش چهره به چهره را با همکاری محیط زیست استان در مساجد ومنازل برای خانم‌های خانه دار برگزار کرده و در این راستا بروشورهای هم در بین آنان توزیع کرده است.

قوی پنجه خاطرنشان کرد: روزانه به طور میانگین ۱۰ تن زباله در شهر اسالم تولید می‌شود که این حجم در فصول مختلف متغیر است. زباله‌ها پس از جمع آوری توسط شهرداری در جایگاه دو هزار متری ساحل آلالان به صورت مشترک با شرکت تعاونی دهیاران که زباله‌های روستاهای بخش را جمع آوری می‌کند دفن می‌شود.

شهردار اسالم اظهار کرد: به دلیل کمبود زمین برای دفن زباله، از اداره منابع طبیعی درخواست کردیم تا دو هزار متر زمین در اختیار شهرداری قرار دهد.

کد خبر 454740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.