شرکت اپل از مک‌مینی جدید خود رونمایی کرد

شرکت اپل در رویداد One More Thing از مک‌مینی جدید خود که به پردازنده M1 مجهز شده است رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طی رویداد One More Thing، نسل جدیدی از دستگاه‌های اپل که به پردازنده‌های تولید شده این شرکت مجهز بودند معرفی شدند. تراشه M1 از نظر ساختاری بسیار شبیه دیگر پردازنده‌های محصولات اپل است، اما دارای قدرت بسیار زیاد بوده و به فن نیاز ندارد. شرکت اپل ادعا کرده است که M1 جزو چهار پردازنده مرکزی پرقدرت دنیا محسوب می‌شود.

مک‌مینی جدید در مقایسه با نسل قبلی خود از نظر پردازنده سه برابر و از نظر گرافیک ۶ برابر بهتر است. ابعاد این مک‌مینی تقریباً یک دهم رایانه‌های شخصی است، البته عملکرد آن پنج برابر سریع‌تر است. این محصول دارای دو پورت USB نوع C است که هم از تاندربولت و هم ازUSB نسخه چهار پشتیبانی می‌کند.

این نوع مک‌مینی جدید تصاویری با وضوح 6k را در صفحه نمایش Pro Display XDR به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این گجت ذکر شده از Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کند و از طراحی حرارتی جدیدی برخوردار است که در حین کار کردن با آن دستگاه را خنک نگه می‌دارد. حافظه رم این مک‌مینی ۱۶ گیگابایت و حافظه SSD آن دو ترابایت است.

شرکت سازنده این محصول اعلام کرده است که استفاده از پردازنده M1 باعث شده است میزان مصرف انرژی ۶۰ درصد کاهش پیدا کند. مک‌مینی جدید با پردازنده M1 و قیمت ۶۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد. با وجود اینکه محصول ذکر شده دارای ویژگی‌های بسیار جالب‌تر و یک پردازنده قوی است اما از مدل پیشین خود ۱۰۰ دلار ارزان‌تر است.

کد خبر 454727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.