فرآوری پسته با دستگاه‌های دانش‌بنیان بهینه شد

یک شرکت دانش بنیان موفق شد طراحی و ساخت ماشین‌آلات فرآوری پسته را به نتیجه برساند.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت صنایع ممتازان کرمان، طراحی و ساخت ماشین‌آلات فرآوری پسته را به صورت اتوماتیک در دستور کار خود قرار داد. این شرکت طی چند سال اخیر دستگاه‌های مختلفی برای افزایش بهره‌وری برداشت پسته طراحی و تولید کرد.

به گفته حسین شهسواری، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، صنایع ممتازان دو مرحله ساخت ماشین‌آلات خود را توسعه و ایده‌ها و اختراعات مختلفی را در زمینه ماشین‌آلات فرآوری پسته ارائه داد. این شرکت تاکنون چند گواهی ثبت اختراع در این زمینه به ثبت رسانده است.

به گفته وی دستگاه‌های جداسازی خوشه و برگ از پسته، دانه‌کن پسته برای پوست‌گیری راحت‌تر، پوست‌گیری پسته تازه، جداسازی پسته‌های پوک، پوست و خرده خوشه‌های سبک، تبخیرکن رطوبت سطحی پسته، جداسازی پسته پوست نشده از پسته پوست شده از جمله محصولات این شرکت دانش‌بنیان است.

طراحی و تولید دستگاه جداسازی گرد و خاک و ذرات داخل پسته، جداسازی پسته‌های ریز و نامرغوب، دستگاه تأمین هوای گرم برای دستگاه‌های رطوبت‌گیر، خشک‌کن و برشته‌کن پسته، جداسازی پسته‌های خندان از دهان بسته و دستگاه تولید ماشین باد در فصل‌هایی که خطر سرمازدگی وجود دارد از دیگر محصولات دانش‌بنیان شرکت است.

کد خبر 454583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.