اجماع جهانی برای نجات گردشگری

سازمان جهانی گردشگری بار دیگر اعضا رده بالا خود را برای گفت‌وگو با هدف تقویت همکاری‌ بین بخش‌های دولتی و خصوصی گردهم جمع می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل متحد در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرده که به زودی گردهمایی‌های مجازی با حضور اعضا رده بالا برای نجات صنعت گردشگری خواهد داشت. در این بیانیه آمده است:

سازمان جهانی گردشگری اعضا و مدیران رده بالا خود را برای گفت‌وگو با هدف تقویت همکاری بین بخش‌های خصوصی و دولتی گردهم جمع می‌کند. آژانس‌های تخصصی سازمان ملل بر شروع مجدد گردشگری که برای این صنعت حیاتی است، تاکید دارند؛ آن‌ها همچنان اعتقاد دارند گردشگری کلید توسعه پایدار است.

این رویداد بستری منحصر به فرد با سطح بالا را فراهم کرده تا اعضا پیشنهادات و نظرات خود برای بهبود اوضاع گردشگری را به اشتراک بگذارند. «بازسازی گردشگری، بازیابی اعتماد، تقویت مشارکت‌ها» شعار و راهبردهای اصلی این جلسه خواهد بود. این جلسه عمومی بر پایه‌گذاری برنامه‌های سازمان در سال ۲۰۲۱ تمرکز دارد همچنین نقشه راه ارائه شده در برنامه توسعه پایدار ۲۰۳۰ سازمان ملل متحد نیز جای خواهد داشت.

اعضای وابسته سازمان که شامل جامعه دانشگاهی و جوامع مدنی هستند، در این ماه‌های چالش برانگیز نقش مهمی در تبیین نقشه راه توسعه پایدار سازمان ملل متحد خواهند داشت.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در این باره گفت: "مشارکت متعهدانه هر بخش برای آغاز دوباره فعالیت‌های گردشگری و بهبود وضعیت اقتصادی مورد نیاز است. از ابتدای این بحران گردشگری در تطبیق با واقعیت و در اولویت قرار دادن نگرانی‌های بهداشتی پیشگام بوده است. اکنون گردشگری برای رشد، تقویت و مقاوم‌سازی مجدد به حمایت دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی نیاز دارد که این مشارکت‌ها به سود میلیون‌ها نفر از مردم فعال در صنعت گردشگری خواهد بود. "

کد خبر 454523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.