مشارکت ۱۱ هزار خانوار فومنی در طرح تفکیک زباله

شهردار فومن گفت: ۱۱ هزار خانوار در فومن تحت پوشش طرح تفکیک زباله از مبدا هستند.

رضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری فومن طرح تفکیک زباله را از نیمه دوم سال ۱۳۹۳ آغاز کرد و در حال حاضر پیمانکار بخش خصوصی با نیرو، خودرو و کارگاهی که در اختیار دارد حدود ۱۱ هزار خانوار را تحت پوشش قرار داده است.

وی افزود: در طرح تفکیک زباله از مبدا، شهر فومن به پنج منطقه تقسیم شده و طبق زمان بندی هر هفته زباله خشک از درب منازل جمع آوری می‌شود که روزانه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم است.

شهردار فومن عنوان کرد: تعدادی کارگاه غیرمجاز در سطح شهرستان فومن در منزل فعالیت می‌کنند و تعداد زیادی وانت بارهای دوره‌گرد جمع آوری پسماند به درب منازل می‌روند که این مسئله اجرای طرح تفکیک را با مشکل مواجه کرده است.

محمدی ادامه داد: مدیریت شهری مشکلات وانت بارهای دوره‌گرد جمع آوری پسماند را بارها در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان مطرح کرده، اما تاکنون برای رفع این معضل تصمیمی گرفته نشده است.

وی اضافه کرد: جمع آوری افراد دوره‌گرد و کارگاه‌های غیرمجاز پسماند خشک، عزم جدی، هماهنگی و همکاری تمامی دستگاه اجرایی مرتبط را می‌طلبد و شهرداری به تنهایی قادر به رفع این مشکل نیست.

شهردار فومن خاطرشان کرد: روزانه ۲۹ تا ۳۱ تن زباله که در این شهر تولید می شود برای تفکیک و تبدیل به کود به کارخانه کمپوست لاکان رشت منتقل می‌شود.

کد خبر 454512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.