روش جدید پیش‌بینی بیماری‌های قلبی در مبتلایان به دیابت نوع ۲

گروهی از محققان اخیرا مدلی ارائه داده‌اند که هدف آن پیش‌بینی بروز بیماری‌های قلبی عروقی در بین افراد مبتلا به دیابت نوع دوم است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تقریباً نیم میلیارد نفر در سراسر دنیا به دیابت نوع دوم مبتلا هستند. دیابت نوع دوم، یک بیماری پیش‌رونده است که باعث می‌شود بدن فرد در برابر اثرات طبیعی هورمون انسولین مقاومت کند. اخیراً گروهی از محققان موفق شدند مدلی را توسعه دهند که بروز بیماری‌های قلبی عروقی را بین افراد مبتلا به دیابت نوع دوم با دقت بین ۷۹ تا ۸۸ درصد پیش‌بینی کند.

پژوهشگران پس از بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که افراد مبتلا به دیابت نوع دوم بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هستند. البته همیشه واضح نیست که چه کسی به این مشکلات مبتلا می‌شود و آزمایش و کنترل کردن آن نیز زمان‌بر و پرهزینه است.

نتایج بررسی‌های شده نشان داد افرادی که به هر دو بیماری دیابت نوع دوم و بیماری قلبی عروقی مبتلا بودند، بسیار بیشتر از کسانی که فقط به بیماری دیابت نوع دوم دچار شدند از مشکلاتی مانند شیوع نارسایی کلیه، اختلالات آب و الکترولیت‌، فشار خون بالا و چاقی رنج می‌بردند. این بیماری‌های مزمن طی فرآیند پیشرفت بیماری قلبی عروقی در بین مبتلایان به دیابت نوع دوم به طور مکرر اتفاق افتاد.

انجام دادن پژوهش‌هایی از این قبیل نشان می‌دهد که می‌توان از یادگیری ماشینی و تجزیه و تحلیل شبکه داده‌های سلامتی به منظور درک بهتر پیشرفت یک بیماری استفاده کرد. علاوه بر این پیش‌بینی خطر ابتلا به بیماری‌ها می‌تواند به بهبود برنامه‌های مدیریت سلامت کمک کند و مانع بروز چندین بیماری مزمن به صورت همزمان بشود.

کد خبر 454480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.