مظلومیت زاینده‌رود به تصویر کشیده می‌شود

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برگزاری نخستین مسابقه عکاسی "زاینده رود رشته همدلی" فرصتی برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند تا شرایط و مظلومیت زاینده‌رود از سرچشمه تا تالاب را به تصویر بکشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی در آئین رونمایی از پوستر نخستین مسابقه عکاسی "زاینده رود رشته همدلی" در جلسه کارگروه آب کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان، برگزاری این مسابقه را از جمله اقدامات فرهنگی مدیریت شهری برای نکوداشت زاینده‌رود و در راستای تقویت ارتباطات و تعامل فرهنگی و اجتماعی میان استان‌های بهره‌بردار از این رودخانه دانست و اظهار کرد: این مسابقه که از یکم تا ۱۳ بهمن‌ماه به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها برگزار می‌شود با تبلیغات گسترده به نحوی که مورد توجه شهروندان اصفهان قرار بگیرد همراه خواهد بود.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۸ مهرماه به نام روز نکوداشت زاینده‌رود، افزود: این مسابقه باید به مناسبت این روز برگزار می‌شد اما سخت بودن هماهنگی‌ها و بحرانی شدن وضعیت کرونا در اصفهان، امکان برگزاری آن در مهرماه را فراهم نکرد و اگر تبلیغاتی هم در شهر اکران می‌شد زیر سایه اضطراب و مسائل مختلف بحران کرونا دیده نمی‌شد.

محمدی اضافه کرد: به این امید که محدودیت‌های ستاد کرونا در کاهش شیوع کرونا مؤثر واقع شود با بهبود شرایط در بهمن‌ماه برنامه‌های فرهنگی و تبلیغاتی در راستای نکوداشت زاینده‌رود در اصفهان اجرا خواهد شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: برنامه مسابقه عکاسی با عنوان "زاینده رود رشته همدلی" برای تمام کشور به خصوص استان‌های بهره‌بردار در حوضه آبریز زاینده‌رود پیش‌بینی شده است که برای اولین‌بار این اتفاق در استان اصفهان و کشور درباره زاینده‌رود رخ می‌دهد.

محمدی ادامه داد: بخش‌های مسابقه شامل عکاسی حرفه‌ای و آماتور مانند عکس‌هایی که با دوربین تلفن همراه گرفته می‌شود خواهد بود که باعث افزایش مشارکت شهروندان در خصوص مسائل زاینده رود و توجه به ارزش‌ها و اهمیت‌های این حوضه آبریز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه تا ۳۰ آذرماه فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند و ۱۳ بهمن‌ماه روز جهانی تالاب‌ها جوایز برندگان اهدا خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه این مسابقه برای علاقه‌مندان فرصتی فراهم می‌کند تا شرایط و مظلومیت زاینده‌رود از سرچشمه تا تالاب را به تصویر بکشند، گفت: امید است که در نتیجه برگزاری این مسابقه پیوند عمیقی میان جامعه هنری و شهروندان با رویدادها و داشته‌های زیست محیطی کلانشهر اصفهان اتفاق افتد.

وی خاطرنشان کرد: هیئت داوران این مسابقات توسط اداره شهروندی انتخاب شده‌اند که ۵۰ اثر را به عنوان آثار برگزیده معرفی کرده و این آثار توسط اداره شهروندی خریداری خواهد شد تا انگیزه‌ای برای افزایش مشارکت شهروندان باشد.

کد خبر 454465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.