اعمال محدودیت های کرونایی در ۱۱ شهر اصفهان از ۲۰ آبان/ ۱۰۷ خودرو در مرحله اول توقیف شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اعمال محدودیت های یک ماه کرونایی در ۱۱ شهر استان از فردا ۲۰ آبان، گفت: در طرح چهار روزه ممنوعیت آمد و شد به مرکز استان از تردد ۳۳۸ هزار و ۸۲۸ خودرو غیرمجاز در اصفهان جلوگیری شد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: محدودیت‌های جدید کرونایی از فردا ۲۰ آبان به مدت یک ماه در استان اصفهان ایجاد می‌شود و فعالیت گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار در شهرهای اصفهان، کاشان، نجف آباد، خمینی شهر، شاهین شهر، لنجان، مبارکه، شهرضا، فلاورجان، سمیرم و اردستان از ساعت ۱۸ ممنوع خواهد بود و گروه‌هایی از مرکز بهداشت و اتاق اصناف بر این طرح نظارت خواهند داشت.

وی هدف از اجرای محدودیت‌های کرونایی را کاهش ترددها و سفرهای غیرضروری و ضروری دانست و افزود: مدیریت استان برای کاهش سفرهای ضروری بر توسعه و استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک تاکید دارد و با توجه به اینکه پاییز و زمستان امسال در شرایط آلودگی هوا و اپیدمی کرونا قرار داریم یکی از شیوه نامه‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع این بیماری، کاهش تردد و حضور در مراکز پرجمعیت است و اجرای دولت الکترونیک برای این امر بسیار کمک کننده خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: همه ادارات و اصناف موظف شدند که زیرساخت‌های لازم برای خدمات دهی غیرحضوری به ارباب رجوع را فراهم کنند و میز سلامت برای جلوگیری از ورود افراد بدون ماسک در هر اداره ایجاد شود.

شیشه فروش با بیان اینکه تهویه هوا در همه بخش‌های اداری و همچنین ناوگان حمل و نقل عمومی ضروری است، اضافه کرد: از فردا نظارت ویژه ای بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در همه جایگاه‌های سوخت استان خواهد گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ۶۰۰ نفر از نیروهای داوطلب و جوانان هلال احمر در طرح آمران سلامت برای ارائه خدمات بهداشتی و آموزشی کرونا همچنان فعالیت می‌کنند، یادآور شد: یک هزار تیم قرارگاه حافظان سلامت محله که به همت سپاه صاحب الزمان (عج) در اصفهان و شهرستان‌های استان از هفته گذشته فعال شد در زمینه آموزش عمومی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی خدمات رسانی می‌کنند.

شیشه فروش به کاهش ۲۴ درصدی ترددها در اصفهان در طرح ممنوعیت چهار روزه آمد و شد به مراکز ۲۵ استان اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست محدودیت‌ها که از روز دوشنبه ۱۲ آبان تا جمعه ۱۶ آبان اجرا شد خروج خودروهای پلاک بومی از مرکز استان و ورود خودروهای با پلاک غیر بومی به استان ممنوع شد که در این مدت ۱۴۰۰ نفر از نیروی انتظامی، بسیج، ارتش، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و هلال احمر در ۱۲۸ نقطه در پنج محور اصلی اصفهان مستقر شدند.

وی افزود: براساس گزارش نیروی انتظامی در مدت چهار روز ۳۳۸ هزار و ۸۲۸ خودرو تردد غیر مجاز داشتند که از این شمار ۲۸ هزار و ۶۰۰ خودرو از مسیر بازگردانده شدند و ۱۰۷ خودرو که در برابر تذکر پلیس مقاومت کرده بودند متوقف و ۴۶۴ خودرو نیز اعمال قانون و جریمه شدند.

به گزارش ایمنا، محدودیت فعالیت مشاغل به جز گروه یک از ساعت ۱۸ اعمال می‌شود یعنی از ساعت ۶ بعداز ظهر همه فعالان گروه‌های شغلی دو، سه و چهار تعطیل شده و تنها گروه‌های تأمین کننده مایحتاج عمومی مردم و مراکز بهداشت و درمان و داروخانه‌ها فعال هستند.

گروه شغلی شماره دو: شامل پاساژها، مراکز خرید، بازارهای روز، موارد فروش مواد غیر غذایی، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز شماره‌گذاری خودرو، مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز مُتبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مُصلای‌ها، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آب‌میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، عمده فروشی‌ها و خرده‌فروشی‌های پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مُبلمان، کیف و کفش فروشی‌ها، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی، خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.

گروه شغلی شماره سه: شامل مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینماها و تئاترها، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کاهش فعالیت حمل و نقل عمومی درون‌شهری، کاهش زمان فعالیت ادارات و مراکز غیردولتی و برگزاری آزمون‌های حضوری است.

گروه شغلی شماره چهار: شامل برگزاری انواع مراسم فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، مدرسه‌های شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی، چاپخانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و مراکز عرضه مواد دخانی، بازی‌ها و مراکز تفریحی آبی، باشگاه‌های ورزشی سالنی و دورکاری شاغلان گروه‌های حساس است.

کد خبر 454456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • محمدرضا IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    18 7
    سلام.کارخانه ها و شهرک هایه صنعتی چطور.. در سرویس های تردد همه کناره هم و فشرده. حداقل برنامه ای میزاشتید در 2یا سه نوبت بریم که نفرات کمتر باشند.در شرکت ما گلتاش که شوینده تولید میکنیم خیلی ها کرونا گرفتند و افتادن از این سبک کار
  • حسن IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    18 7
    امروز ۲۰ ابان ماه هیچ اثری از جلوگیری مشاغل در شاهین شهر بعد از ساعت ۱۸ نبود
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    16 10
    هیچ خبری از محدودیت نیست کافیه یک دوری در شهر بزنید
    • نا‌شناس IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      0 1
      امروز‌در‌شاهینشهر‌بعدازساعت‌۱۸‌هیچ‌ ماموری‌برای‌جلوگیری وجود‌نداشت
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 0
    همش دری وریه من کارمند بانک هستم هنوز ما مجبور به گرفتن پول میکنن ساعت کاری ما هم ار8تا5بعدازظهریکسره بازیم فقط برای اینکه مدیران بالا سریمون اضافه کاری بگیرند
  • شیخ نانوا IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 2
    تو بیجا می کنی براما تعیین تکلیف می کنی.
  • حبیب IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    یعنی تا ساعت 6کرونا خوابیده وتلزه6بیدار میشه؟ بعد مستاجرای مغازها چ خاکی برسرشون کنند بااین اجاره های بالا
  • امیر IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 2
    به نظر شما کرونا فقط شب ها بیرون میاد روزها هم هست جای این یه مقدار به نظافت شهر، اتوبوس ها،تاکسی ها و... توجه کنید.
  • زهرا IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    دفاتربیمه شامل کدام گروه هستن
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    همش حرفه..هیچ اثری نیست...بیا یه دور تو شهر بزن
  • مجتبی FR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    3 0
    چرا مدرسه ایکه دانش اموز توش نیست ما باید بریم بیخودی سرکار و الاف و سرگردون بشیم و مریض بشیم چرا کلا تعطیل نمیکنین مدارسا صبح بیخودی ماشین را میندازیم تو خیابونا و میریم ظهرم بی هیچ کارکردی برمیگردیم فقط شهر شلوغ میشه
  • ناشناس IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 0
    به خدا ما دیگه گیج شده ایم ،آقا جان یک دفعه یک محدودیت دو ماهه اعلام کنید و خودتان هم در اجرای آن قانون مند باشید ما که با این اعلام محدودیت های جور وا جور داریم سرگیجه می گیریم.
  • نسیم IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    امروز 29 آبانه.من توی اتوبان خیلی پلاک شهرکرد دیدم جرا دروغ میگین.کلاه شرعی میزارید؟
  • ابوالفضل IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 1
    بخدا این راهش نیست همینطورهم کاسبی هاخرابه ،اگه میدونید نمیتونید درست مدیریت کنید وفشار رامیذارید رو کاسب بدبخت بگید تا کاسبی را جمع کنیم بریم دلالی دلار،روغن ،شکر،سکه و....
  • مردم IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    خودتون رو گول میزنید حتی باشگاههای بدنسازی بازه یه چرخی بزنید تو شهر بعدآماربدید بدنیست ضمن اینکه خیلی مشاغل توهمین ساعات تعطیلی کاسبی میکنن چطوری زندگی کنن پس؟!
  • شاهرخ IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    وقتی راه اشتباه است منجر به شکست میشود . دعوت بفرمائید تا به شما بدون هر گونه دخالتی بگویم که راهکار مبارزه با کرونا به چه شیو ه ایست . هرگز بار کج به مقصد نمیرسد
  • مجید IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    با عرض سلام ملک شهر از ساعت18به بعد اکثر مغازه ها باز بود
  • IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    کدام محدودیت ها، فقط شعار شعار، سرتونو بیارید بیرون از اون لاک، درد مردم کرونا نیست، اقتصاد افتضاح موجوده، اون مسؤلی که این شعارهارو سر میده سر برج حقوق نجومی میگره خبر از اون کارگر دربدر نداره، اگه اقتصاد مملکت رو درمان کنید باور کنید کرونا خیلی زود ریشه کن میشه
  • IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    خدارو شکر که دولت بی تدبیر ساعت ورود کرونا رو کشف کرد افرین کرونا ساعت ۶ میاد بدونید
  • محمد IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    امروز از بستن مراکز هیچ خبری نبود بلکه ساعت 6 عصر شلوغتر هم شده بود، یا نبنديد یا همه را
  • مهمان IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 1
    دولت فقط بلده سرویس حملو نقلو محدود کنه و مردمو بی وسیله کنه کار دیگه ایی بلد نیست بکنه
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    اتفاقا تو خوداصفهان فقط مارکتخا باز بودن وداروخانه ها
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    آرایشگاه های زنانه دارن تو خونه هاشون کار میکنن با نرخ های بیشتر تتو وشیدینگ و .....به نظر من اینجوری راه انتقال بیشتر میشه
  • ناشناس FR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    دولت اگه راست میگه کارمندها رو یک روز درمیون کنه و از خودش شروع کنه بعد برای کسب و کار مردم تصمیم بگیره ، دانشگاه ها الکی بازن و فقط کارمندها رو میکشن سر کار ،چند نفر فوتی و هفته ای ۱۰ نفر مبتلا دارن
  • یاسمین IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    سلام، لطفا اعلام کنید مدارس از فردا 24 آبان هنوز تعطیل هستند؛ و اینکه ما معلمان هنوز بلاتکلیفیم، که برای آموزش حضوری برای بعضی دانش آموزان در مدرسه حضور پیدا کنیم. مگه نه ایتکه ما هم مریض می شدیم الان حدود یک ماه و نیمه که به خاطر استفاده از ماسک قلبم دچار مشکل شده، توروخدا رسیدگی کنید.
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 0
    چرا سالن های ورزشی رامیبندن
  • زینب IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 0
    اخه ما که نوبت دکتر ضروری داریم و بارداریم برای رفت وامد باید چیکار کنیم با ازن محدوویت های بین شهری تو رو خدا بگید چون من اون هفته نوبت دکتر دارم باید برم داخل استان اصقهان