امکان اجرای حمل‌ونقل برقی مشهد بررسی می‌شود

اعضای شورای اسلامی مشهد طرح انجام مطالعات لازم برای برقی شدن سیستم حمل و نقل عمومی این شهر را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد امروز (دوشنبه) در یکصد و دوازدهمین جلسه علنی این شورا، با تصویب طرح اصلاح مصوبه معافیت ایثارگران، سقف ریالی ارائه تسهیلات و خدمات به ایثارگران را از مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان به ۶۵۰ میلیون تومان افزایش دادند.

همچنین با تصویب لایحه خرید و واگذاری ملک اندیشه ۱۹ به سازمان برنامه و بودجه کشور، به شهرداری مشهد مقدس اجازه دارد ساختمان واقع در این خیابان را خریده و اسناد ملک یادشده را به نام سازمان برنامه و بودجه کشور منتقل کند.

در این جلسه لایحه اجرا و تکمیل پروژه بوم پارک کشف رود تصویب و بر اساس آن شهرداری مشهد مکلف شد، برای اجرا و تکمیل پروژه بوم پارک کشف‌رود حد فاصل پل شاهنامه تا کمربند شمالی واقع در حریم شهر مشهد، قراردادی به مبلغ تقریبی ۱۴۴ میلیارد تومان و به صورت ۳۵ درصد نقد، ۶۵ درصد غیرنقد با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد کند.

لایحه قرارداد پروژه مشارکتی آفرینش (بابا نظر) نیز در این جلسه تصویب و به شهرداری مشهد مکلف شد این پروژه را با مشارکت شرکت ابرسازه فروتن به عنوان سرمایه‌گذار، در زمین متعلق به شهرداری به مساحت سه هزار و ۵۶۶ مترمربع و با مساحت کل زیربنای ۱۸ هزار و ۸۹۵ مترمربع و مبلغ کل سرمایه‌گذاری معادل ۹۰ میلیارد تومان اجرایی کند.

در ادامه این جلسه انجام مطالعات طرح جامع برقی کردن حمل و نقل شهر مشهد نیز تصویب شد. بر اساس این طرح شهرداری مشهد باید با توجه به ضرورت کاهش سطح آلایندگی ناشی از حوزه حمل و نقل و بهبود وضعیت زیست‌محیطی شهر مشهد و همچنین قرارداد منعقد شده با شرکت دانش‌بنیان مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا، حداکثر ظرف مدت ۹ ماه مطالعات طرح جامع برقی‌سازی حمل و نقل شهر مشهد را از طریق این شرکت انجام دهد.

در روند این مطالعات لازم است ویژگی‌های شهر مشهد برای برقی‌کردن سیستم حمل و نقل عمومی و امکان استفاده از سیستم‌های برقی در حوزه حمل و نقل شهر تحلیل شده و نیز وضعیت شارژ وسایل نقلیه برقی، وضعیت شبکه برق و ارائه نقشه راه توسعه حمل و نقل برقی و موارد حقوقی، مالکیت و بیمه شهر مشهد بررسی شود.

در این جلسه همچنین لایحه نامگذاری معابر فرعی به نام شهدا تصویب شد که بر اساس آن خیابان هدایت ۳، در منطقه ۲ با حفظ شماره به نام شهید محمد مؤمن کلاته، خیابان ولیعصر ۲/۱ واقع در خیابان توس ۳ با حفظ شماره به نام شهید احمد قوامی، خیابان شهید اکبری نژاد ۱/۱۷ واقع در خیابان پنجتن ۶۸ با حفظ شماره به نام شهید علی‌اکبر زوار و خیابان شهید بابانظر ۵۱ با حفظ شماره به نام شهید غلام رضا ایروانی نامگذاری می‌شود.

علاوه بر این موارد خیابان شهید دریانوش ۷ واقع در خیابان شهدای فاطمیون ۱۴ با حفظ شماره به نام شهید سید احمد قلیان ساز طوسی، خیابان خوش سیما ۵ واقع در خیابان حر ۲ با حفظ شماره به نام شهید غلامرضا پاینده، خیابان چمن ۲۸ با حفظ شماره به نام شهید علی اکبر زارع طرقی و خیابان شهید لگزایی ۳ واقع در خیابان وکیل‌آباد ۹۵ با حفظ شماره به نام شهید آرش بوستانی سرقین نامگذاری می‌شود.

همچنین معبر فرعی قائم ۸ واقع در بلوار احمدآباد با حفظ شماره به نام شهید مرتضی چرمچی اول، معبر فرعی انتظار ۱۲ واقع در خیابان طبرسی ۵۸ با حفظ شماره به نام شهید غلامعلی نظری، معبر فرعی قائم ۳۳ واقع در سیدی با حفظ شماره به نام شهید علی اصغر راستگو، معبر فرعی شهید فیاض‌بخش ۸ واقع در خیابان امام خمینی ۵۹ با حفظ شماره به نام شهید عیسی لطفی، معبر فرعی شهید رضوی ۱۷ با حفظ شماره به نام شهید سید وحید عادل احمدیان و معبر فرعی دادگستر ۱۱ واقع در خیابان وکیل‌آباد ۶۷ با حفظ شماره به نام شهید حسن‌رضا ماژانی تغییر نام خواهد داد.

لایحه اسناد طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه مرکزی نیز دیگر مصوبه این جلسه بود.

کد خبر 454396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.