شهرداری اراک تنها باید پروانه مکان صنوف آلاینده را صادر کند

مدیر ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اراک گفت: انتقال صنوف آلاینده و مزاحم از کالبد اراک در دوره چهارم شورای اسلامی کلید خورده و در این راستا ۴۵ هکتار زمین در جاده روستای مبارک‌آباد در نظر گرفته شده است.

اکبر رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: راه و شهرسازی استان عهده‌دار تأمین زمین برای اجرای این طرح بود که تعهدش را در واگذاری زمین اجرایی کرد و شهرداری اراک می‌بایست در ازای تأمین این زمین بهای آن را به حساب راه و شهرسازی واریز کند.

وی اضافه کرد: ارزش بهای زمین واگذار شده به دلیل تغییر و تحولات در شهرداری اراک به حساب اداره کل راه و شهرسازی واریز نشد و در شرایط فعلی تأمین زمین برعهده اداره اصناف گذاشته شده و شهرداری تنها باید پروانه این مکان را صادر کند.

مدیر ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اراک ادامه داد: پس از ساماندهی این مکان توسط اصناف، مشکلات دیگر از جمله پیدا شدن یک مالک شخصی برای ۴۵ هکتار از زمین واگذار شده پیش آمد که موجب شد ادامه کار متوقف شود.

رضایی اظهار کرد: مطالعات برای تأمین زمین طرح انتقال صنوف آلاینده در مکان‌های دیگر اجرایی شده و این مهم با جدیت دنبال می‌شود و البته در راستای انتقال صنوف مزاحم، شهرک خودرو نیز در کلانشهر اراک ایجاد شده که بسترهای لازم برای انتقال صنوف خودرویی (صافکاری، مکانیکی و نمایشگاه‌های خودرو) را در خود دارد.

وی تصریح کرد: هنوز شمار زیادی از صنوف خودرویی به شهرک خودرو منتقل نشده‌اند که معضلات متعددی عامل این مسئله است و سیاست‌های تشویقی خوبی برای انتقال این صنوف در نظر گرفته شده است.

مدیر ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اراک افزود: ایجاد بازارچه خرید و فروش پرندگان در اراک نیز امسال در دستور کار قرار گرفته که در این خصوصی زمینی در میدان فراهان اراک پیش‌بینی شده و با تهیه نقشه‌های آن اقدامات برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار کلید خورده است.

کد خبر 454383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.