جزئیات مصوبات نایب رئیس مجلس در سفر به چابهار

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی، مصوبات نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به چابهار را شرح داد.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با ارائه گزارش جلسه روز گذشته کمیسیون اصل ۹۰، در مورد سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به چابهار اظهار کرد: نمایندگان در مجلس یازدهم تصمیم گرفتند بازدیدهای میدانی خود را در حد توان افزایش داده و مشکلات مناطق مختلف کشور را به عنوان نماینده مردم ایران، بهتر لمس و درک کنند تا در نظارت، قانون گذاری، بررسی طرز کار دستگاه‌ها، بودجه نویسی و پیگیری رفع مشکلات بهترین تصمیم‌ها را بگیرند.

وی افزود: در این بازدید که با همراهی علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی از شهر چابهار و شهرستان‌های اطراف انجام شد، جلساتی نیز برگزار شد که مصوبات خوبی به نفع مردم این منطقه داشت که امیدوار هستیم با عملی شدن و پیگیری این مصوبات مقداری از رنج و سختی زندگی مردم عزیز این استان کاسته شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره مصوبات جلسه روز گذشته این کمیسیون گفت: سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای موظف شد روکش آسفالت صد کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان را تا پایان سال به انجام برساند و احداث سه پل همیری، باهوکلات و گرمبیت از محل اعتبارات ملی و استانی را آغاز کند.

خضریان ادامه داد: همچنین مصوب شد سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تسهیلاتی با سود هشت درصدی به فعالیت‌های درآمدزای دهیاری‌های این شهرستان و تسهیلات هشت میلیارد تومانی به شهرداری چابهار برای احداث بازار ماهی پرداخت کند؛ ۲ دستگاه بیل مکانیکی به شهرداری کنارک و چابهار و ۲۰ دستگاه مینی‌بوس به شهرداری چابهار به‌صورت یک‌سوم بلاعوض اختصاص دهد.

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز نسبت به احداث و تکمیل ۱۵۵ واحد مسکونی ویژه حاشیه کنارک تا ۲۲ بهمن، ۲۵۰۰ واحد مسکونی جهت ساماندهی حاشیه‌نشینی بندر چابهار تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۰ اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: سازمان آبفای کشور هم تأمین آب شرب پایدار ۵۵ روستا تا ۱۵ دی‌ماه سال جاری، تخصیص صددرصدی اعتبارات ملی و استانی شهرستان و تأمین آب شرب پایدار بریس، پسابندر و دلگان تا پایان سال و افزایش روزانه دو هزار مترمکعب به ظرفیت تصفیه‌خانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک، واگذاری مخزن آب ثابت پنج مترمکعبی به ۲۱ روستا، تأمین پنجاه‌درصد هزینه لایروبی محل آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک و پیگیری افزایش بودجه حل مشکل فاضلاب چابهار و کنارک در قانون بودجه ۱۴۰۰ را متعهد شد.

خضریان ادامه داد: طبق مصوبات جلسه سازمان شیلات و سازمان بنادر و دریانوردی نیز متعهد به اعطای مجوز فعال‌سازی کارخانه لنج سازی، صدور ۱۲۰۰ فقره مجوز صید قایق‌های صیادی و صدور مجوز ۱۵۰ لنج صیادی در آب‌های بین‌المللی شدند.

وی افزود: همچنین سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در این مصوبات متعهد شد تا تخصیص صددرصدی اعتبارات ملی و استانی آبخیزداری به مبلغ ۱۰۳ میلیارد تومان، افزایش سرجمع اعتبارات استان در حوزه آبخیزداری تا ۷۰ میلیارد تومان و تعیین تکلیف همه پرونده‌های اختلافی مطرح در کمسیون ماده واحده حداکثر تا پایان سال را پیگیری و انجام دهد. در مجلس پیگیر اجرای این مصوبات هستیم و اولین جلسه پیگیری در نیمه آذرماه در مجلس برگزار خواهد شد.

کد خبر 454366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.