بد عهدی منابع طبیعی علت تاخیر در اجرای پروژه پسماند لاهیجان

معاون خدمات شهری شهردار لاهیجان گفت: پروژه ساماندهی محل دفن زباله تموشل لاهیجان به دلیل آنکه اداره منابع طبیعی به تعهد خود در اختصاص ۹ هزار متر زمین مورد نیاز در نزدیک این سایت عمل نکرده با مشکل مواجه شده و به کندی پیش می‌رود.

امین رشیدی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری لاهیجان در سال ۱۳۹۸ با دانشگاه گیلان به عنوان مشاور، قرارداد همکاری امضا کرد، تا وضعیت محل دفن زباله تموشل این شهر را مطالعه کند.

وی افزود: برای اجرای پشته خاکی و زه کش جهت جذب و هدایت شیرابه به طرف تصفیه خانه و همچنین اجرای تأسیسات خروج گاز در در محل دفن زباله تموشل، در سال جاری با برگزاری آگهی مناقصه شرکت گیل پوشش سفیدرود برنده مناقصه اجرای این طرح شد. و در تاریخ پانزدهم مردادماه امسال سایت در اختیار او قرار گرفت.

معاون خدمات شهری شهردار لاهیجان یادآور شد: در سال گذشته تصفیه خانه‌ای با ظرفیت ۱۵ هزار لیتر در چهار ساعت، برای جمع آوری و هدایت شیرابه‌های زباله‌ها به داخل چاه تصفیه خانه در محل دفن تموشل را طراحی و احداث کردیم.

رشیدی نژاد عنوان کرد: به دلیل عدم تعهد در اختصاص ۹ هزار متر زمین از طرف اداره منابع طبیعی، اجرای پروژه با کندی مواجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ مبلغ معادل ۲۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور برای این طرح اعتبار به مدت سه سال اعتبار پیش بینی شده، که تاکنون مبلغ ۳۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

معاون خدمات شهری شهردار لاهیجان یادآور شد: هفته گذشته معاون عمرانی استاندار و به همراه مدیران منابع طبیعی از محل اجرای پروژه بازدید کردند و جلسه‌ای هم در این راستا در شهرستان برگزار شد، اما تاکنون اختصاص زمین برای اجرای طرح به نتیجه نرسیده است.

رشیدی‌نژاد تصریح کرد: روزانه زباله پنج شهر و ۳۰۰ روستای شهرستان لاهیجان و سیاهکل در محل دفن هشت هکتاری زباله لاهیجان واقع در تموشل دفن و حجم بالای شیرابه‌های آن باعث تخریب محیط زیست منطقه شده است.

وی افزود: امیدواریم مسئولان منابع طبیعی با اختصاص ۹ هزار متر زمین مورد نیاز در نزدیک سایت تموشل برای جلوگیری از تخریب بیشتر محیط زیست این منطقه با شهرداری همکاری کنند.

کد خبر 454345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.