تعطیلی یکپارچه باید اجرایی شود/کرونا علائم جدیدی پیدا کرده است

عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا با اشاره به علائم جدید بیماری کرونا گفت: علائم بیماری رو به افزایش رفته و می‌توان گفت کرونا یک بیماری مولتی سیستمیک است، اگر واقعاً تعطیلی یکپارچه اتفاق نیفتد ممکن است اوضاع از این هم بدتر شود.

دکتر مسعود مردانی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای بروز پاندمی کرونا در کشورمان، این ویروس دستگاه تنفسی را تحت تأثیر قرار داده و علائم آن تب، تنگی نفس و سرفه بوده است اما علائم بیماری رو به افزایش رفته و می‌توان گفت کرونا یک بیماری مولتی سیستمیک است.

وی در خصوص علائم جدید و عوارض ناشی از این بیماری افزود: کرونا از سر تا انگشت پای فرد بیمار را درگیر می‌کند، یکی از نشانه‌ها و عوارض عجیب که به تازگی پیدا شده ریزش مو در مبتلایان کروناست، یکی دیگر از علائم و عوارض این بیماری نیز قرمزی انگشتان پاست که مثل بیماران دیابتی در افراد بروز می‌کند.

وی ادامه داد: کهیر روی پوست، خارش و تغییرات در انگشتان پا مثل زخم روی آن از علائم جدید ویروس کروناست، قبل‌تر گمان می‌شد این عوارض ناشی از حساسیت‌های دارویی است اما در حال حاضر نشانه‌های بیماری کرونا بوده و بعد از بهبود کرونا این علائم از بین می‌رود.

عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا تصریح کرد: البته ذکر این نکته ضروری است که بروز علائم بالا قطعاً نشانه ابتلاء به کرونا نیست اما می‌تواند نشانه‌های جدید این بیماری باشد.

وی در خصوص تعطیلی ساعتی اصناف که از ۲۰ آبان اجرایی می‌شود، افزود: پیشنهاد کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا تعطیلی یکپارچه شهر تهران به مدت دو یا سه هفته بود اما کمیته‌های دیگر پیشنهاد تعطیلی ساعتی را دادند و امکان دارد این ساعت‌ها با وجود شرایط حادتر، بیشتر شده و به تعطیلی کلی برسد.

مردانی ادامه داد: مثل دیگر کشورهای درگیر هیچ چیز بهتر از تعطیلی تمام عیار نیست و این بهترین کار است که بیشترین بازده را داده است، البته در آینده قرار است در ستاد کرونا در این خصوص تصمیم گیری شود.

عضو ستاد مقابله با کرونا با اشاره به سفرهای برخی مردم در تعطیلاتی که گذشت، اظهار کرد: آن‌هایی که می‌خواستند به سفر بروند این چند روزه به مقصدهایشان رفتند و کسی نتوانست از این اقدام جلوگیری کند، خدا می‌داند نتیجه این سفرها در دو هفته آتی چه خواهد شد!

وی با اشاره به ماه‌های سخت پیش رو، افزود: همه چیز بستگی به رفتارهای مردم و تصمیمات مسئولین رده بالا مملکت دارد، اگر واقعاً تعطیلی یکپارچه اتفاق نیفتد ممکن است اوضاع از این هم بدتر شود.

کد خبر 454247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.