طرح پارکومتر در ۳۲ معبر شهر قم اجرایی می‌شود

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با توجه به مشکلات پارک حاشیه‌ای در خیابان‌ها با اخذ مصوبه از شورای ترافیک استان معابر اصلی شهر به ۳۲ معبر ارتقا یافت.

به گزارش ایمنا، علی نیک یکی از چالش‌های شهر قم را ساماندهی پارک حاشیه‌ای دانست و اظهار داشت: یکی از مشکلات شهر قم در پارک حاشیه‌ای تعداد پایین معابر در اجرای سیستم پارکومتر بوده است.

وی تعداد معابر شهر را هشت معبر دانست و افزود: در طرح جامع ترافیک شهر قم یکی از مباحث موردتوجه بررسی معابر شهر و انجام مطالعات تکمیلی تعیین معابر اصلی بود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از افزایش معابر اصلی شهر خبر داد و تصریح کرد: با توجه به مشکلات پارک حاشیه‌ای در خیابان‌ها با اخذ مصوبه از شورای ترافیک استان معابر اصلی شهر به ۳۲ معبر ارتقا یافت.

وی ادامه داد: برای رفع مشکلات پارک حاشیه‌ای شهروندان تمام خیابان‌هایی که مردم با جای پارک مشکل داشتند به این معابر اضافه‌شده و سیستم‌های جدید پارکومتر در آن اجرا و نصب می‌شود.

نیک با تأکید بر لزوم توزیع عادلانه جای پارک در حاشیه معابر اصلی شهر، تصریح کرد: در سیستم‌های جدید پارک در نیم ساعت نخست رایگان بوده و اما با گذاشت نیم ساعت نرخ پارک به‌صورت واقعی و به‌روز محاسبه می‌شود.

وی از انجام مراحل پایانی نصب و خط‌کشی در بلوار محمدامین (ص) خبر داد و گفت: سیستم‌های جدید پارکومتر بر اساس اولویت‌بندی‌های انجام‌شده در حال اجرا بوده و در فاز نخست بلوار محمدامین (ص) و صفاییه در حال تکمیل است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: برای توزیع عادلانه پارک بر اساس مصوبه جدید شورای اسلامی شهر و شورای عالی ترافیک کشور و همچنین شورای ترافیک استان نرخ پارک حاشیه‌ای افزایش پیداکرده و به نرخ حقیقی آن نزدیک شده است.

وی با تشریح نحوه پرداخت هزینه پارک خاطرنشان کرد: بر اساس سیستم جدید بعد از گذشت نیم ساعت نخست، هزینه پارک بر اساس پلاک خودرو پارک شده محاسبه شده و صاحب خودرو به مدت یک ماه فرصت پرداخت هزینه پارک خود را دارد.

کد خبر 454184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.