آغاز به کار مجدد ۸۱۹ واحد صنعتی در سال جاری

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این‌که در سال جاری ۸۱۹ واحد صنعتی فعالیت خود را از سر گرفته‌اند، نقش قوه قضائیه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و صدور بخشنامه‌های مربوط به عدم تعطیلی واحدهای بدهکار را راهگشا توصیف کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، اصغر مصاحب درباره راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی اظهار کرد: طبق برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت و بر اساس شناسایی که از واحدهای غیرفعال در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی صورت گرفته، راه‌اندازی مجدد یک هزار و ۵۰۰ واحد تا پایان سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی تعداد واحدهای غیرفعال یک دهه گذشته در سطح کشور را ۹ هزار واحد عنوان کرد و افزود: بخشی از این واحدها به دلایل مختلف امکان برگشت به چرخه تولید را نداشتند که با حذف آن‌ها حدود هشت هزار واحد تولیدی در سطح کشور شناسایی و هدف گذاری شده است و این سازمان تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف مانند کلینیک‌های مشاوره و عارضه‌یابی، نسبت به راه‌اندازی دوباره این واحدها اقدامات لازم را انجام دهد.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: علی‌رغم این‌که در برنامه برای یک هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی هدف گذاری شده است، اما در آخرین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور مقرر شد در صورت توان این تعداد را به دو هزار واحد برسانیم.

به گفته مصاحب، تا امروز تعداد ۸۱۹ واحد فعالیت خود را از سر گرفته و به چرخه تولید برگشته است که باعث ایجاد اشتغال برای ۲۷ هزار نفر شده است.

وی مهم‌ترین دلایل غیرفعال شدن این واحدها را تأمین منابع مالی عنوان کرد و ادامه داد: ما در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران سعی کرده‌ایم با شناسایی موانعی که باعث تعطیلی این واحدها شده است، آن‌ها را مرتفع کنیم. به‌عنوان مثال، با بهره‌مندی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط از مدیریت زنجیره تأمین، پذیرش واحدها در فرابورس و معرفی آن‌ها برای استفاده از تسهیلات، نیاز مالی آن‌ها را برطرف می‌کنیم.

عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران توسعه بازار محصولات را یکی دیگر از اقدامات این سازمان در حمایت و راه اندازی واحدهای صنعتی غیرفعال عنوان و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در خصوص توسعه بازار محصولات تولیدی، وضعیت بازار داخلی خوب است، اما در بازارهای بین‌المللی علی‌رغم عملکرد خوب صنایع کوچک و متوسط در حوزه صادرات، اما هنوز به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم؛ البته این سازمان تلاش کرده است تا با تشکیل کنسرسیوم و شرکت‌های مدیریت صادرات، زمینه را برای فعالیت بیشتر در بازارهای جهانی فراهم کند.

به گفته مصاحب، مشکلات بازسازی و نوسازی تجهیزات، تأمین ماشین آلات، اختلاف بین شرکا و مسائل مالیاتی و حقوقی از دیگر دلایل تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به حمایت و کمک‌های قوه قضائیه در راه اندازی دوباره واحدهای صنعتی غیرفعال تصریح کرد: مشارکت ویژه قوه قضائیه هم در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و هم صدور بخشنامه‌های مربوط به عدم تعطیلی واحدهای بدهکار بسیار راهگشا بوده است و امیدواریم با تعاملی که بین قوای سه‌گانه کشور به‌وجود می‌آید، بتوانیم به تولید کشور کمک کنیم.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این‌که رشد اقتصادی منوط به رشد تولید است، به حمایت دستگاه‌های اجرایی، پشتیبانی قوه قضائیه و همراهی مجلس شورای اسلامی اشاره و نسبت به ایجاد تغییرات مثبت در زمینه تولید و رشد اقتصادی کشور ابراز امیدواری کرد.

کد خبر 454156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.