واکنش ترکیه به پیروزی بایدن چه بود؟

معاون رئیس جمهور ترکیه در اولین واکنش این کشور به پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که آنکارا با دولت جدید آمریکا همکاری خواهد داشت.

به گزارش ایمنا به نقل از آناتولی، "فوآد اوکتای" معاون رئیس جمهور ترکیه در اولین اظهار نظر خود پس از اعلام پیروزی بایدن و شکست ترامپ اعلام کرد که آنکارا با دولت جدید آمریکا تعامل خواهد داشت.

وی بدون تبریک گفتن به بایدن به مناسبت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد که ترکیه به کار خود با دولت جدید ایالات متحده ادامه خواهد داد.

همزمان، "کمال قلیچ‌دار اوغلو" رئیس حزب جمهوری خلیقه ترکیه ضمن تبریک به جو بایدن گفت: (با روی کار آمدن بایدن) امیدواریم روابط بین دو کشور آمریکا و ترکیه تقویت شود.

اظهارات چند ماه پیش بایدن در دیدار با شورای سردبیری روزنامه نیویورک تایمز که به تازگی در فضای مجازی و رسانه‌های ترکیه بازتاب یافته، موجی از خشم و عصبانیت در بین مقامات آنکارا و حامیان دولت "رجب طیب اردوغان" برانگیخته و حتی اعتراض و واکنش احزاب اپوزیسیون ترکیه را هم در پی داشته است.

بایدن در این سخنان گفته بود که اگر رئیس جمهور شود با حمایت از مخالفان داخلی اردوغان، به حکومت او در ترکیه پایان خواهد داد؛ البته نه با کودتا بلکه از راه دموکراتیک انتخابات.

کد خبر 454148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    0 0
    سگ زرد برادر شغال است/مردم دیگرفریب شیطان بزرگ امریکارانمی خورند