اجازه فعالیت به مسافربرهای شخصی در مبادی ورودی مشهد نمی‌دهیم

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: اجازه فعالیت مسافربرهای شخصی در مبادی ورودی این کلانشهر را نخواهیم داد.

احمد محبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درهماهنگی‌های صورت گرفته با مقامات قضائی، جهت افزایش امنیت سفر و ارتقا فضای فعالیت تاکسیرانان و جلوگیری از فعالیت مسافربرهای شخصی تفاهم نامه‌ای با پلیس راه آهن مشهد منعقد شده است.

وی افزود: در دیگر مبادی ورودی، سطح شهر و اطراف حرم مطهر نیز فعالیت این مسافربرها محدود و با همراهی نیروی انتظامی در صورت مشاهده فعالیت آنها اعمال قانون این مسافربرها انجام خواهد شد

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد تاکید کرد: همواره یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های ما بهبود شرایط مناسب شغلی برای تاکسیرانان و ارتقا امنیت سفر برای زائرین و مجاوران بارگاه منور رضوی است و در این از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه معاینه فنی و تست کپسول گاز کلیه ناوگان تاکسیرانی درون شهری مشهد به صورت رایگان انجام می‌شود، افزود: ناوگان تاکسیرانی در شهر مشهد دارای ۱۱ هزار خودرو است و به صورت میانگین هر تاکسی در طول سال نیاز به دریافت سه نوبت معاینه فنی دارد.

محبی ادامه داد: این رقم برای تاکسی‌هایی با سن بیش از ۱۰ سال چهار نوبت و برای تاکسی‌هایی با سن کمتر از ۱۰ سال دو نوبت در سال است.

وی تصریح کرد: از همین رو با توجه به کاهش درآمد تاکسیرانان به دلیل شیوع ویروس کرونا و حمایت از این قشر زحمتکش با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد، تا پایان سال جاری تاکسیرانان با مراجعه به مرکز معاینه فنی حافظ (جنب سازمان مدیریت پسماند) معاینه فنی خود و تست چشمی کپسول گاز خود را به صورت رایگان دریافت کنند.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد افزود: ناوگان نوسازی شده نیز یکسال معاف از معاینه فنی است و پس از آن طبق ضوابط فوق نیاز به دریافت معاینه فنی خواهد داشت.

وی اظهار کرد: تاکسیرانان در هنگام مراجعه به مرکز معاینه فنی مذکور از تنظیم موتور تاکسی خود، سالم بودن چراغ‌ها، سالم بودن اگزوز و … اطمینان داشته باشند تا معاینه فنی آنها تجدید نشود، چراکه هزینه بازدید مجدد خودرو بر عهده تاکسیران خواهد بود.

کد خبر 454140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.