کتابخانه مرکزی شهرداری مرمت و ساماندهی می‌شود

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: با مرمت کتابخانه مرکزی، مخزن کتاب‌های نفیس و خطی از زیر زمین نمناک به طبقات فوقانی انتقال و مسائل ایمنی لحاظ خواهد شد.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به هزینه ۵۵ میلیارد ریالی ساماندهی کتابخانه مرکزی، اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از فضاهای کتابخانه مرکزی با کاربری تعریف شده سنخیت نداشته و باعث می‌شد سلامت کتاب‌های نفیس و خطی موجود در کتابخانه به خطر بیافتد، عملیات عمرانی در دستور کار این منطقه قرار گرفت.

وی افزود: مقرر شده علاوه بر ایجاد مخزن کتاب‌های نفیس در طبقه فوقانی، سیستم اطفا حریق به صورت اصولی به همراه سیستم تهویه جدید این ساختمان عملیاتی خواهد شد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به ساماندهی گذرهای تاریخی، تصریح کرد: اجرای عملیات کاه‌گل دیواره‌های گذر تاریخی دردشت پس از کف‌سازی آن در دست اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: دیواره‌های حاصل از آزادسازی خیابان سنبلستان که نازیبایی داشت، عملیات اجرای کاه‌گل اکثر دیواره‌های این خیابان اجرایی شد.

کارگر با اشاره به مسیر ویژه اتوبوس خیابان عبدالرزاق، گفت: به منظور تسهیل در عبور و مرور اتوبوس‌های تندرو، عملیات برداشت رفیوژ بتن سخت میانی در کمتر از ۲۴ ساعت این خیابان حد فاصل خیابان حکیم و چهار راه تختی برداشته شد.

وی افزود: با اصلاح هندسی تقاطع تختی در راستای تعریض ورودی خیابان عبدالرزاق، هنگام توقف اتوبوس، دیگر ترافیک سایر خودروها ایجاد نخواهد شد.

کد خبر 454128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.