حوله آنتی‌باکتریال ایرانی به روسیه صادر می‌شود

یکی از شرکت‌های فناور حوله‌های آنتی باکتریالی را با کاربرد مواد نانویی استاندارد تولید کرده است که مانع از تجمع، رشد و تکثیر و فعالیت انواع میکروارگانیسم‌ها و تولید بوی بد روی حوله می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه فناوری نانو، حیدر بدر، مدیرعامل این شرکت فناور با اشاره به تولید حوله آنتی باکتریال نانویی گفت: ما توانستیم سال گذشته این محصولات را به کشورهای گرجستان، عراق و آذربایجان صادر کنیم و در سال جاری نیز علی‌رغم شیوع ویروس کرونا و دشواری‌های صادرات به خارج از کشور، موفق به صادرات ۳۵ تن حوله به عراق و آذربایجان شدیم.

وی با بیان اینکه تعاملاتی نیز با روسیه صورت گرفته که احتمالاً به قراردادی برای صادرات ۱۰۰ تن حوله به این کشور منجر شود، اظهار کرد: در داخل کشور نیز محصولات ما به بخش‌های مختلف نظیر هتل‌ها و بیمارستان‌ها عرضه می‌شود.

بدر با تاکید بر اینکه از نظر فروش ریالی در بازار داخلی نسبت به سال گذشته با رشد روبرو بوده‌ایم و شیوع کرونا تأثیر قابل توجهی روی فروش ما داشته است، یادآور شد: در تلاش برای گسترش بازار داخل هستیم. هر چند که قیمت این حوله‌ها ۲۰ تا ۳۵ درصد نسبت به حوله‌های معمولی بیشتر است، اما دوام آن‌ها بالاتر بوده و نیاز به شستشوی کمتری دارد؛ از این رو در دراز مدت استفاده از آن‌ها مقرون‌به صرفه خواهد بود.

این محقق نیاز به شوینده کمتر را از مزایای حوله‌های آنتی‌باکتریال نانویی تولید شده دانست و خاطر نشان کرد: حوله نانو آنتی‌باکتریال به دلیل به‌کارگیری فناوری نانو مواد، با استاندارد بالا تولید شده و در عین حال قابلیت جذب آب آن از حوله‌های معمولی بیشتر است. همچنین این محصول به دلیل آنتی‌باکتریال بودن از تجمع، رشد و تکثیر و فعالیت انواع میکروارگانیسم‌ها و تولید بوی بد روی حوله جلوگیری می‌کند.

کد خبر 454100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.