محرابی: ترامپ برای اثبات ادعای تقلب مدرکی ندارد

یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: ترامپ برای اثبات ادعای تقلب در انتخابات مدرکی ندارد و در صورتی هم که بتواند آرا یکی از ایالت‌ها را به سود خود تغیر دهد، تغییری در نتیجه انتخابات رخ نخواهد داد.

علیرضا محرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد نحوه پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اظهار کرد: جو بایدن توانسته بود پیش از شروع رأی‌گیری با حضور در برخی از ایالت‌های جمهوری خواه بر روی آرا مردم برخی از آنها تأثیر بگذارد و به همین دلیل شاهد چرخش ایالت‌های جورجیا، آریزونا، نوادا و پنسیلوانیا به سمت دموکرات‌ها بودیم.

وی افزود: در حال حاضر دونالد ترامپ برای اثبات ادعای تقلب در انتخابات مدرکی ندارد و در صورتی هم که بتواند آرا یکی از ایالت‌ها را به سود خود تغیر دهد، تغییری در نتیجه انتخابات رخ نخواهد داد؛ زیرا بایدن با اختلاف فاحشی در رأی الکترال و هم در رأی مردمی ترامپ را شکست داد.

این کارشناس روابط بین‌الملل ادامه داد: سیستم‌های امنیتی و حفاظتی ایالت متحده در محدوده محل سکونت جو بایدن مستقر شده‌اند و قطعاً ترامپ نیز با گذر زمان، با شکست در انتخابات کنار آمده و آن را خواهد پذیرفت.

محرابی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر دونالد ترامپ سعی دارد با عزل شخصیتی‌هایی مانند «کریستوفر رِی» مدیر اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی)، «جینا هاسپل» رئیس آژانس مرکزی اطلاعات (سیا) و «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا ضمن قدرت‌نمایی، از عواقب پس از شکست در انتخابات مانند اخراج از آمریکا جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: جو بایدن سیاست چرخش به گذشته را در آمریکا پیش می‌گیرد و سعی دارد سیاست‌های زمان باراک اوباما را اجرا کند؛ زیرا جو بایدن می‌داند خاورمیانه یکدست نیست و نیاز است که ایالت متحده آمریکا تعامل سازنده‌ای با جهان داشته باشد.

کد خبر 454043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.