استقلال ۲-۰ مس رفسنجان/ فکری با برد استارت زد

استقلال در نخستین دیدارش با هدایت محمود فکری در لیگ بیستم توانست ۲ بر صفر از سد مس رفسنجان بگذرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه امروز شنبه - ۱۷ آبان ماه - در ورزشگاه آزادی تهران میزبان نارنجی‌پوشان رفسنجان بود که در نهایت شاگردان محمود فکری موفق شدند با نتیجه ۲ بر صفر حریف را از پیش رو برداشته تا شروع خوبی در لیگ بیستم داشته باشند.

هفته نخست لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های استقلال و مس رفسنجان

ورزشگاه: استادیوم آزادی تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: وریا غفوری (دقیقه ۵۹ - برای استقلال) - ارسلان مطهری (دقیقه ۶۶ - برای استقلال)

اخطار: فرشید باقری (دقیقه ۴۰ - از استقلال) - مسیح زاهدی (دقیقه ۶۰ - از مس) - فرشید اسماعیلی (دقیقه ۶۴ - از استقلال) - ارسلان مطهری (دقیقه ۷۹ - از استقلال) - آرش رضاوند (دقیقه ۸۳ - از استقلال)

اخراج: -

استقلال تهران: سید حسین حسینی، وریا غفوری، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، هرویه میلیچ (دقیقه ۸۸- محمد دانشگر)، مسعود ریگی، فرشید باقری (دقیقه ۶۹ - شیخ دیاباته) - فرشید اسماعیلی، آرش رضاوند، مهدی قایدی و ارسلان مطهری

سرمربی: محمود فکری

صنعت مس رفسنجان: ناصر سالاری، حامد نورمحمدی، محمد آقاجان پور، عقیل کعبی، رحیم زهیوی، فراز امامعلی، قائم اسلامی‌خواه، میثم نقی‌زاده، علیرضا نقی‌زاده، مسیح زاهدی و سجاد آشوری

سرمربی: محمد ربیعی

داور: رضا عادل

شرح بازی:

تیم میزبان بازی را بهتر شروع کرد و همان ابتدا مسابقه با حضور در زمین حریف کوشید تا قدرتش را به رخ حریف تازه لیگ برتری شده بکشد. با این حال خیلی زود موتور تهاجمی استقلال افت کرد و بازی متعادل شد. جدال‌ها به میان میدان آمد و بازی کسل کننده شد. البته در همین شرایط باز هم این آبی‌پوشان بودند که نسبت به مس برتری داشتند.

در ادامه شاگردان محمود فکری توپ و میدان را در اختیار گرفته و با گذشت زمان، حلقه فشار را روی حریف رفسنجانی تنگ‌تر کرد اما دفاع منظم شاگردان ربیعی اجازه کار خاصی را به آن‌ها ندادند و البته چشم به ضد حملات بستند. در این شرایط اتفاق خاصی رخ نداد تا دو تیم با تساوی راهی رختکن شوند.

نیمه دومی‌ها بازیکنان پس با توپ پر و به قصد گلزنی پا به میدان گذاشتند و در دقایق ابتدایی این نیمه آبی‌پوشان را تحت فشار قرار دادند. با این حالا سانتر آبی‌پوشان و ضربه تمام کننده وریا غفوری استقلال را در دقیقه ۵۹ به گل رساند تا شاگردان فکری از حریف پیش بیافتند.

مسی‌ها پس از دریافت گل عقب نشستند و برای جبران گل باز هم جلو آمدند اما یک اشتباه باعث شد تا ضد حمله سریع آبی‌ها و پاس بی‌نظیر قایدی برای ارسلان مطهری باعث شد تا این مهاجم بی‌درنگ توپ را به تور دروازه نارنجی‌پوشان بکوباند تا در دقیقه ۶۶ اختلاف استقلال با حریف به دو گل برسد. اواخر بازی نیز مس از جسارتش برای جلو آمدن دست نکشید و سعی کردند تا اختلاف با استقلال را به حداقل برسانند اما موفق نشدند تا بازی با همین نتیجه به پایان رسد.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۵۹- وریا غفوری) - ارسال استقلالی‌ها به روی دروازه با ضربه سر رضاوند به غفوری رسید تا او به آرامی توپ را به تور دروازه بچسباند.

۰-۲ (دقیقه ۶۶- ارسلان مطهری) - اشتباه بازیکن مس در میانه زمین فرصت ضد حمله در اختیار استقلالی‌ها قرار داد و مهدی قایدی با پاس چیپ توپ را به ارسلان مطهری رساند تا با ضربه والی محکمی قفل دروازه سالاری را برای دومین بار فرو ریزد.

دقایق حساس:

دقیقه ۵- چرخش و شوت ارسلان مطهری با اختلاف اندک از کنار دروازه مس به بیرون رفت.

دقیقه ۲۳- ارسال مسی‌ها در شلوغی محوطه جریمه فرصت مناسبی را در اختیار رحیم زهیوی قرار داد اما توپاین بازیکن به استقلالی‌ها خورد و راهی به درازه پیدا نکرد.

دقیقه ۲۹- پاس میلیچ، ارسلان مطهری را در موقعیت تک به تک قرار داد اما ضربه این مهاجم را سالاری به بیرون فرستاد.

دقیقه ۵۰- کرنر ارسالی بازیکن مس را امامعلی در تیر یک قطع کرد که با فاصله اندک از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۵۱- فرار مهدی قایدی از سمت راست دفاع، حرکت تکنیکی و شوت او سالاری را به واکنش واداشت تا توپ را به سختی به کرنر بفرستد.

دقیقه ۵۸- شوت فنی فرشید اسماعیلی را سالاری با دو دست دفع کرد.

دقیقه ۷۹- ارسلان مطهری در محوطه جریمه مس سرنگون شد ولی داور حرکت او را شبیه سازی تشخیص داد.

دقیقه ۸۱- اوت بلند مسی‌ها با قیچی دیدنی آوخ همراه شد که با فاصله اندک از بالای دروازه حسینی به با فاصله اندک به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

* دراگان اسکوچیچ، سرمربی و وحید هاشمیان، مربی تیم ملی برای تماشای این بازی در ورزشگاه آزادی حضور دارند.

بهترین بازیکن:

وریا غفوری- کاپیتان آبی‌ها علاوه بر گلزنی، در نبود کریمی تنها موتور محرکه این تیم در فاز هجومی بود.

کد خبر 453999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.