اقدامات مقاوم‌سازی اسپانیا در مقابل سیل

شهردار گوادالاخارا، شهری در اسپانیا، با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است از اهداف خود برای مقاوم‌سازی شهر در مقابل سیل خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، روز گذشته آلبرتو روخو، شهردار گوادالاخارا در وبسایت این شهر اعلام کرد که به زودی در زمینه ارتقای سیستم زهکشی آب باران اقداماتی کارآمد می‌کند تا شهر را در مقابل وقوع سیل‌های احتمالی در فصل پیش رو مقاوم کند. روخو بودجه‌ای حدود ۱۸۰ هزار یورو برای پیاده‌سازی هدف خود در نظر گرفته است و قصد دارد طرح فوق را در ۱۴ منطقه مختلف شهر پیاده کند. میزان آسیب‌پذیری مناطق منتخب برای اجرای طرح، معیار اصلی شهردار است با این حال روخو قول داده است در آینده‌ای نه چندان دور، تمام شهر را در مقابل سیل مقاوم کند.

از مهم‌ترین اقدامات شهردار گوادالاخارا برای افزایش مقاومت شهر در مقابل وقوع سیل‌های احتمالی می‌توان به گسترش و بهبود شبکه‌های فاضلاب، ایجاد ناودان‌ها و کانال‌هایی در نزدیکی ساختمان‌ها برای هدایت آب باران و در نهایت بهبود وضعیت خیابان‌ها و جاده‌ها برای جذب آب باران به خود و به زیر زمین اشاره کرد. آلبرتو روخو اعلام کرده است که شخصاً نظارت بر اجرای پروژه را بر عهده می‌گیرد تا از پیاده‌سازی دقیق طرح مطمئن شود. البته پیش از این یعنی طی چند ماه اخیر، در این زمینه اقدامات زیادی شده است اما روخو می‌خواهد با فرارسیدن فصل بارش باران و برف، اقدامات فوق را به طور جدی‌تری پیگیری کند.

شهردار گوادالاخارا امیدوار است با پیاده‌سازی کامل اهداف خود، مشکلات زیرساختی شهر را برطرف کرده و شهروندان را در مقابل آسیب‌های سیل ایمن کند. روخو در پیاده‌سازی طرح خود مناطق فقیرنشین را در اولویت قرار داده است چرا که از نظر او، این مناطق از طراحی‌هایی نامناسب نسبت به سایر مناطق شهری داشته و در مقابل حوادث طبیعی نظیر سیل آسیب‌پذیرتر هستند.

کد خبر 453966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.