افزایش علاقه‌مندی مردم اصفهان به شهر با تشکیل مجمع معتمدین محلی

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تلاش کردیم شورایاری‌ها به شکل مجمع معتمدین شهر در اصفهان ایجاد شود تا بین مجموعه مدیریت شهری و معتمدین محلی هماهنگی‌های بیشتری شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی در یک گفت‌وگوی زنده رادیویی، با تاکید بر لزوم مشارکت شهروندان در امور شهری و تأثیرات آن، اظهار کرد: شهروندان سرمایه ارزشمند و گرانقیمت مدیریت شهری هستند و یکی از مسائلی که در پیشبرد شهرها به خصوص شهرها و کشورهای توسعه یافته به عنوان ملاک قرار می‌گیرد، میزان مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود و همراهی با مدیران شهری و دولتی است.

وی خاطرنشان کرد: دو میلیون شهروندی که در ۱۵ منطقه شهری اصفهان سکونت دارند، اقدامات شهرداری را در معابر و مکان‌های عمومی شهر، فضاهای تاریخی و بافت فرسوده، کنجکاوانه رصد می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری برای ایجاد شورایاری‌ها در شهر تلاش زیادی شد، افزود: شورایاری‌های حدود ۲۰۰ محله می‌توانند به یاری مدیریت شهری بیایند، اما موانع قانونی اجازه تحقق این خواسته مدیران شهری را نداد و وزارت کشور با ایجاد این شوراهای محلی موافقت نکرد.

نصر اصفهانی با بیان اینکه تلاش کردیم شورایاری‌ها به شکل دیگری ایجاد شود تا بین مجموع مدیریت شهری و معتمدین محلی هماهنگی‌های بیشتری شکل بگیرد، ادامه داد: از این رو با شناسایی معتمدین محلی، در هر منطقه پنج نفر انتخاب شدند تا در مجمع معتمدین شهر اصفهان حضور یافته و با مدیریت شهری ضمن رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی کرونایی نشستی داشته باشند.

وی تاکید کرد: با تشکیل این مجمع در صدد هستیم تا شعار مشارکت مردم را محقق کنیم که نتیجه آن افزایش علاقه مردم نسبت به شهری است که در آن زندگی می‌کنند.

کد خبر 453954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.