امواج بارشی در راه اصفهان/آلودگی هوا کاهش می‌یابد

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی با اشاره به بهبود کیفیت هوای کلانشهر اصفهان از امروز، گفت: با توجه به نفوذ امواج ناپایدار به استان در روزهای پیش رو وضعیت کیفی هوا در مناطق مرکزی و صنعتی نسبت به دو هفته گذشته بهتر خواهد شد و احتمال بارش‌های پراکنده در نیمه غربی و مرکز استان وجود دارد.

آسیه آقایی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ جو به نسبت ناپایدار در سطح استان اصفهان تا سه روز آینده است، از این رو افزایش ابر و وزش باد در بسیاری از مناطق در این مدت پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به احتمال بارش پراکنده در نیمه غربی استان از روز یکشنبه، افزود: فعالیت سامانه فردا ضعیف پیش بینی می‌شود اما روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری بارش‌های مطلوب‌تری را شاهد خواهیم بود و برای مناطق مرکزی و شهر اصفهان نیز انتظار بارش داریم.

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان همچنین به بهبود کیفیت هوا در مناطق مرکزی و صنعتی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به ناپایدار شدن جو و وزش باد، هوای کلانشهر اصفهان امروز نسبت به دو هفته گذشته وضعیت کیفی بهتری دارد و در روزهای پیش رو نیز کاهش کیفیت هوا را در ساعات صبح شاهد خواهیم بود و ساعات بعد از ظهر هوا در شرایط سالم قرار می‌گیرد.

آقایی با بیان اینکه از امروز بیشینه دمای هوا در سطح استان بین سه تا پنج درجه کاهش می‌یابد، ادامه داد: بیشینه دما در بسیاری از مناطق در ۲۴ ساعت آینده ۲ درجه کاهش و کمینه دما ۲ درجه افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان بین ۲۲ و ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان است، اضافه کرد: خور وبیابانک با دمای ۲۹ درجه سانتی گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

کد خبر 453940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.