آخرین وضعیت شمارش آرا در آمریکا + جزئیات

با گذشت ۴ روز از برگزاری انتخاب آمریکا، همچنان تشخیص برنده این انتخابات در هاله ای از ابهام قرار دارد؛ اما بایدن همچنان به پیشتازی در ایالات تاثیرگذار ادامه می دهد هرچند که فاصله آرا در برخی از آنها کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در مطلب زیر به بررسی وضعیت فعلی دو کاندیدا در ایالت‌های باقیمانده می‌پردازیم:

ایالت پنسیلوانیا: ۲۰ رأی الکترال / پیش‌بینی برنده در این ایالات با اعلام قاضی دیوان عالی مبنی بر کنار گذاشتن آرای غیابی که پس از اتمام زمان رأی‌گیری به حوزه‌ها رسیده‌اند بسیار سخت شده است؛ اما اختلاف آرای بایدن با رقیب خود، ترامپ بسیار افزایش یافته و به ۲۸ هزار و ۸۳۳ عدد رسیده است. جو بایدن با پیروزی در این ایالت، برتری خود در انتخابات آمریکا را قطعی کرده است و دیگر نیازی به کسب آرای دیگر ایالت‌های باقیمانده ندارد. درصد آرا: جو بایدن ۴۹.۶ و دونالد ترامپ ۴۹.۲

ایالت نوادا: ۶ رأی الکترال / با شمارش ۸۷ درصد آرا، بایدن ۴۹.۸ و ترامپ ۴۸.۱ درصد آرا کسب کرده اند و بایدن باز هم اختلاف خود با رقیب را افزایش داده است. انتظار می‌رفت شمارش آرا در این ایالت روز گذشته پایان یابد اما با اعلام وزیر داخلی آن، شمارش آرا زودتر از تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۲ آبانماه) تمام نخواهد شد. بایدن در صورت پیروزی در این ایالت، تنها به کسب آرای آریزونا نیاز دارد.

ایالت جورجیا: ۱۶ رأی الکترال / با شمارش ۹۹ درصد آرا بایدن توانسته بر خلاف روز گذشته برتری درصدی آرا را به خود اختصاص دهد و با ۴۹.۴ در برابر ۴۹.۳ درصد، اختلاف خود با رقیب را حفظ کند. جورجیا نیز یکی از حیاتی‌ترین ایالت‌های باقیمانده برای بایدن است که با کسب آرای آن تنها به پیروزی در یکی از دو ایالت آلاسکا و نوادا نیاز دارد. معاون وزیر داخلی این ایالت با اعلام اینکه شمارش آرا پایان یافته است گفت که به دلیل اختلاف بسیار کم آرای دو کاندیدا، صندوق‌های رأی بازشماری خواهد شد.

ایالت آریزونا: ۱۱ رأی الکترال/ برخلاف روند صعودی اختلاف آرای جو بایدن در اکثر ایالت‌های باقیمانده با رقیب خود، در ایالت آریزونا که فاکس نیوز رسانه جمهوری خواهان آرا الکترال آن را به بایدن اختصاص داده بود، اختلاف بسیار کاهش یافته و از ۴۳ هزار و ۷۷۹ به ۲۸ هزار و ۸۳۳ رأی رسیده است. بایدن در صورت حفظ نتیجه در این ایالت، تنها به پیروزی در یک ایالت دیگر نیاز دارد.

ایالت کارولینای شمالی: ۱۵ رأی الکترال/ در این ایالت ترامپ توانسته از روز گذشته اختلاف خود با بایدن را در آن حفظ کند؛ اختلاف آرای دو کاندیدا از روز گذشته ۷۶ هزار و ۷۳۷ رأی بوده و مقامات آن اعلام کرده اند که شمارش آرا در آن تا ۱۲ نوامبر تمام نخواهد شد. درصد آرا: ترامپ ۵۰.۱ و بایدن ۴۸.۷ درصد.

ایالت آلاسکا: ۳ رأی الکترال/ آلاسکا نیز از ایالت‌های سنتی جمهوری خواهان است و ترامپ نیز با اختلاف بسیار زیادی از رقیب خود جو بایدن جلو افتاده است. ترامپ در این ایالت ۶۲.۱ و بایدن ۳۳.۵ درصد آرا را به دست آورده‌اند؛ البته هنوز ۵۰ درصد آرا در این ایالت شمرده نشده است.

کد خبر 453897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.