کارکنان مدیریت شهری کرج با شیوه‌های جهانی مقابله با کرونا آشنا شدند

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: مجموعه مدیریت شهری کرج با حضور مجازی و غیرحضوری در وبینار مدیریت شهری، تاب آوری و کووید ۱۹ با شیوه جهانی مقابله با این بیماری آشنا شدند.

غدیر مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری نخستین وبینار مدیریت شهری کرج، اظهار کرد: درس آموخته‌های بحران کووید ۱۹ نشان می‌دهد که حتی کشورهایی که در دنیا دارای ساختار نظام سلامت قوی هستند از تبعات این بحران در امان نمانده‌اند؛ همه مردم باید به این موضوع واقف باشند که چاره‌ای جز رعایت مسائل بهداشتی وجود ندارد و باید با وضع موجود کنار بیایند و این نوع سبک زندگی را بپذیرند.

وی با بیان اینکه امروزه و مخصوصاً در دوران کرونا، افزایش تاب‌آوری شهری یک رویکرد انتخابی نیست بلکه یک اجبار برای حفظ جان شهروندان است، تصریح کرد: آنچه امروز در مبحث مدیریت شهرهای جهان مطرح می‌شود، تاب آوری شهرهاست که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا می‌تواند حیات و دوام یک شهر را به راحتی تحت تأثیر قرار دهد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر کرج افزود: تجارب موفق و ناموفق شهرهای مختلف جهان نشان می‌دهد که توانمندی بیشتر در شهرها به گونه‌ای باید باشد تا آن‌ها بتوانند در کمترین زمان پاسخگوی بحران‌های پیش آمده بوده و بهترین عکس‌العمل را نشان دهند؛ این امر می‌تواند پلی میان مباحث تاب آوری شهری و مدیریت شهری باشد.

مهدوی اضافه کرد: نتایج نشان داده که شناسایی و آزمودن نقطه ضعف‌های شهری، تبدیل این نقطه ضعف‌ها به نقطه قوت و در نهایت یافتن فرم‌ها، عملکردها و جریانات انطباق‌پذیر و انعطاف‌پذیر می‌تواند در توسعه طرح‌های شهری حائز اهمیت باشد.

وی با بیان اینکه آنچه در مدیریت شهری مهم ارزیابی می‌شود توجه به تغییرات کالبدی شهر است، ادامه داد: وجود منابع مالی، انسانی و مهم‌تر از همه منابع اطلاعاتی غنی می‌تواند شهر را به سمت ارائه خدمات بهتر سوق دهد تا در این میان انتظارات مردم برآورده شده، اهداف پایداری به دست آمده و تاب آوری شهر تضمین شود.

به گفته رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج، وبینار تخصصی مدیریت شهری، تاب آوری و کووید ۱۹ به همت این مرکز با همکاری معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرج، اداره آموزش شهرداری، دانشگاه خوارزمی و زیرساخت‌های ارتباطی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری با هدف تبیین مفهوم تاب‌آوری کرونا و تأثیر فاصله اجتماعی و مشارکت اجتماعی در برنامه‌ریزی شهری با حضور جمعی از مدیران شهری کرج و دکتر صلاح الدین قادری عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی برگزار شد.

کد خبر 453892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.