استقلال - مس رفسنجان/ از منصوریان تا استرا؛ طلسم ۵ ساله آبی‌پوشان برای استارت با برد!

استقلال در اولین دیدار خود از لیگ بیستم ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه امروز (شنبه) میزبان مس رفسنجان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال با هدایت محمود فکری در نخستین گام خود در لیگ بیستم، باید در استادیوم آزادی تهران از ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه امروز شنبه - ۱۷ آبان ماه - میزبان تیم تازه لیگ برتری شده مس رفسنجان باشد. با توجه به توقف چهار مدعی قهرمانی در روز اول بازی‌ها، استقلالی‌ها انگیزه بالایی برای پیروزی در مسابقه امروز دارند و امیدوارند با کسب هر سه امتیاز، بتواند در هفته نخست اختلافی دو امتیازی با رقبا ایجاد کنند. آن سوی میدان نارنجی‌پوشان رفسنجانی نیز که برای نخستین بار پا به لیگ برتر می‌گذارند فرصت مناسبی دارند تا خیلی زود خود را به سطح اول فوتبال ایران معرفی کنند.

ثبات؛ فرمول ویژه استقلال در لیگ بیستم

آبی‌پوشان پس از گذران فصلی عجیب و غریب با حضور سه سرمربی متفاوت، در تابستان سکان هدایتشان را به محمود فکری سپردند. فکری و کادر او پس از پیشنهاد تیم سابقش، لحظه‌ای درنگ نکرد و به راحتی با رها کردن نساجی قائم شهر راهی تهران شد. حالا فکری مسیر تازه‌ای در دوران مربیگری را آغاز کرده است و با کادری که از ستارگان سال‌های نه چندان دور استقلال تشکیل شده است دنبال پایان ۸ فصل ناکامی آبی‌پوشان در کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر است. آنها که در این چند فصل در نقل و انتقالات تابستانی از حفظ نفرات اصلی تیمشان عاجز بودند حالا این فصل توانسته‌اند علاوه بر حفظ شاکله تیم سال قبل، عملکردی کاملاً مناسبی در جذب بازیکنان جدید هم داشته باشند تا دست فکری برای پیاده سازی تفکراتش حسابی باز باشد.

با این حال دیرکرد آنها در پرداخت مطالبات وینفرد شفر، سرمربی آلمانی سابقشان پنجره نقل و انتقالاتی استقلال را بسته و تا این لحظه اجازه استفاده از بازیکنان تازه وارد را برابر مس رفسنجان به آنها نخواهد داد. البته مسئولان این باشگاه تهرانی این بدهی به طور کامل با شفر تسویه کرده‌اند و به احتمال فراوان به زودی پنجره آنها باز و ITC نفرات جدید صادر می‌شود.

اکسیر مس برای حفظ دومین سهمیه کرمان

مسی‌های رفسنجان سومین تیم با نام "مس" در ادوار مختلف لیگ برتر فوتبال ایران هستند. این اولین حضور مس رفسنجان در تاریخ لیگ است و حالا همزمان با گل گهر، تعداد نمایندگان استان کرمان در سطح اول فوتبال کشور را دوباره به دو تیم افزایش داده‌اند. نارنجی‌پوشان رفسنجانی هدایت خود را به محمد ربیعی سپرده‌اند تا او نیز همزمان با این باشگاه، اولین تجربه خود روی نیمکت‌های لیگ برتر را کسب کند.

ربیعی امیدوار است تا با خریدهای تازه‌وارد مثل محمد قاضی، بتواند هر طور شده این سهمیه را برای کرمانی‌ها در لیگ حفظ کند. دیدارهای دوستانه و روند آماده‌سازی مس نیز نشان می‌دهد آنها در فرم مطلوبی قرار دارند و اصلاً قرار نیست رقیبی دست و پا بسته و یا لیگ یکی برای آبی‌های تهرانی محسوب شوند. آنها در یکی از مسابقات تدارکاتی نیز به مصاف پرسپولیس رفته بودند که در عین ناباوری، با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسیده بودند.

از رکورد بردهای متوالی در دیدار آغازین تا طلسم ۵ ساله!

نگاهی به ادوار مختلف لیگ برتر، حکایت از شروع‌های گوناگون استقلال در این مسابقات دارد. آنها تا پیش از لیگ یازدهم، همواره لیگ را با پیروزی آغاز کرده بودند و رکوردی بی نظیر را در اختیار داشتند. آنها فصل یازدهم در فولاد شهر مقابل سپاهان قلعه نویی متوقف شدند تا زنجیره بردهایشان بریده شود ولی دوباره تا لیگ پانزدهم به استارت‌های سه امتیازیشان ادامه دادند.


با این حال از لیگ شانزدهم روند فوق‌العاده به کلی تغییر کرد و آبی‌ها پایتخت شروعی ناامید کننده را در لیگ به ثبت رساندند. از تساوی برابر نفت تهران و شکست برابر صنعت نفت آبادان در دو فصل حضور منصوریان روی نیمکت تا توقف شفر برابر پیکان و شروع استراماچونی با شکست دقایق پایانی مقابل ماشین سازی، باعث شده تا حالا استقلال ۵ دوره اخیر لیگ را بدون برد آغاز کرده باشد و کسب امتیاز در نخستین گام به طلسم برای آبی‌پوشان پایتخت تبدیل شود.

کد خبر 453889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.