اجرای عملیات بازسازی حمام تاریخی وانشان گلپایگان

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گلپایگان گفت: عملیات بازسازی و مرمت حمام تاریخی روستای وانشان گلپایگان پس از ۳۹ سال آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی قانونی امروز (شنبه ۱۷ آبان‌ماه) در جمع خبرنگاران از اجرای عملیات بازسازی و مرمت حمام تاریخی روستای وانشان گلپایگان خبر داد و اظهار کرد: حمام تاریخی وانشان ۳۹ سال در زیر آوار مدفون بود که سرانجام با پیگیری‌های مستمر شورای اسلامی روستا عملیات تخلیه و آواربرداری بدنه حمام به منظور همسان‌سازی با سطح جاده اجرا شد.

وی ادامه داد: پس از آواربرداری نهایی عملیات مرمت و بازسازی حمام تاریخی وانشان که شامل تراشیدن دیواره‌های آسیب دیده، بازسازی پای طاق فرسوده و مرمت با مخلوط کاه و گل و آجر فرش بام است با صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد اعتبار ریال تا پایان امسال انجام خواهد شد.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری گلپایگان با بیان اینکه حمام تاریخی وانشان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت خواهد رسید، گفت: روستای تاریخی وانشان از روستاهای هدف گردشگری گلپایگان در استان اصفهان است که دارای آثار تاریخی مانند امامزاده ابوالفتح، قلعه تاریخی ماه‌نشان و غار تاریخی و باغ‌های بزرگ گردو است.

کد خبر 453875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.