بازداشت سارق ۲۹ هارد دیسک دوربین‌های کنترل ترافیک تهران

بازداشت دزد ۲۹ هارد دیسک دوربین‌های کنترل ترافیک تهران، سقوط و فوت مرد شیرازی از طبقه سوم یک ساختمان، واژگونی خودرو در کانال آب در شادگان، کشف بیش از دو کیلوگرم موادمخدر در سیروان و انهدام باند دزدان مسلح در آذربایجان شرقی را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هارد دزد سازمان کنترل ترافیک تهران پس از شناسایی به دام پلیس افتاد و معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران از بازداشت سارق تجهیزات سازمان کنترل ترافیک شهرداری خبر داد.

احمد نجفی گفت: در پی پرونده‌ای با موضوع سرقت "هارد دیسک‌های سازمان کنترل ترافیک شهرداری تهران" از بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران به اداره هفدهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی ادامه داد: نماینده حقوقی سازمان کنترل ترافیک شهرداری تهران با حضور در اداره هفدهم توضیح داد، از اواخر تیرماه سال جاری ۲۹ عدد هارد دیسک دوربین‌های کنترل ترافیک شهر تهران به ارزش ۵۰ میلیون تومان در نواحی مختلف شهر توسط سارق یا سارقان به سرقت رفته است.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات نماینده حقوقی، راهی محل‌های سرقت شدند که مشخص شد سرقت‌ها توسط یک نفر انجام شده و با بررسی‌های میدانی سر نخی از سارق به دست آمد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی با بررسی و رصد مجرمان سابقه‌دار که دارای سوابق متعدد کیفری در سال‌های اخیر بوده را شناسایی کردند.

وی با اشاره به اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه وی در محدوده جنوب تهران شناسایی شد، افزود: دستور دستگیری متهم از بازپرس پرونده اخذ و تیمی از کارآگاهان به مخفیگاه سارق اعزام و موفق شدند در یک عملیات پلیسی متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی تعداد دو دستگاه هارد دیسک سرقتی کشف و متهم به همراه اموال کشف شده به اداره هفدهم پلیس آگاهی انتقال یافت.

نجفی با اشاره به اینکه سارق در بازجویی‌های اولیه به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد، اظهار کرد: من کارگر یکی از شرکت‌های پیمانکار کنترل ترافیک تهران بودم و برای اینکه بتوانم هزینه اعتیاد و زندگی خود را تأمین کنم نقشه سرقت را کشیدم و به تنهایی در ساعات پایانی شب سرقت می‌کردم و از طریق سایت‌های خرید و فروش آن‌ها را به قیمت پایین‌تری می‌فروختم. سارق تاکنون به ۱۰ فقره سرقت اعتراف و با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان قرار گرفت.

سقوط و فوت مرد شیرازی از طبقه سوم یک ساختمان

سقوط از طبقه سوم منجر به مرگ یک مرد شد و معاون اجتماعی پلیس فارس از سقوط و فوت مردی ۵۹ ساله از طبقه سوم ساختمان در شیراز خبر داد.

کاووس محمدی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط فردی از ارتفاع ساختمان بلافاصله مأموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند و مأموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مردی ۵۹ ساله در تراس منزلش در طبقه سوم در حال تنظیم آنتن تلویزیون بوده که بنا به دلایل نامعلوم از ارتفاع سقوط و منجر به مرگ وی شده است: جسد متوفی برای سیر مراحل قانونی تحویل پزشک قانونی شد.

واژگونی خودرو در کانال آب در شادگان

فرمانده پلیس راه استان خوزستان گفت: یک دستگاه سواری ساینا در مسیر " دارخوین" به "شادگان" واژگون شد که پس از واژگونی خودرو سرنشینان به داخل یک کانال انتقال آب در کنار جاده پرت شده که همگی دچار خفگی ناشی از آب شدند.

رضا دولتشاهی اظهار کرد: این افراد شامل یک مرد، چهار زن و دو بچه بوده‌اند، علت اصلی تصادف عدم توجه راننده به جلو به دلیل خواب آلودگی راننده و نیز نصب نشدن حفاظ و جان پناه بر روی پل توسط اداره راه بوده است، این حادثه در ۳۰ کیلومتری جاده" دارخوین" به شادگان و در سه کیلومتری شادگان اتفاق افتاده است.

کشف بیش از ۲ کیلوگرم مواد مخدر در سیروان

فرمانده انتظامی شهرستان سیروان گفت: پس از کسب اطلاع از فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در یکی از محله‌های شهرستان سیروان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

رضا خورانی ادامه داد: پس از چند روز کار اطلاعاتی و رصد پلیسی با اشرافیت کامل و با تشکیل اکیپی مجرب از مأموران انتظامی، متهم شناسایی و تحت کنترل قرار گرفت و پس از کسب مجوز از مراجع قضائی در یک عملیات موفق پلیسی حدود دو کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر صنعتی از متهم کشف شد.

وی با اشاره به اینکه در این راستا یک نفر دستگیر شده است، اضافه کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد، پلیس با تلاش و جدیت در راستای برقراری نظم و امنیت و برخورد با هنجارشکنان با تمام توان و امکانات پای کار است.

انهدام باند دزدان مسلح در آذربایجان شرقی

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی از دستگیری اعضای باند سارقان مسلح در استان خبر داد.

صابر عباس زاده اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه از مغازه طلا فروشی در سطح شهر تبریز بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات گسترده پلیسی و بررسی شیوه و شگرد سرقت انجام شده، سرکرده باند را شناسایی و در کمتر از ۲۴ ساعت پس از هماهنگی با مقام قضائی تعداد پنج نفر از اعضای این باند را دستگیر کردند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به اینکه سرکرده باند سارقان متواری بود، با تلاش مأموران پلیس آگاهی در یکی از شهرستان‌های آذربایجان شرقی دستگیر و به مقر پلیس منتقل شده است، در این راستا هفت نفر از دیگر اعضای این باند سارقان مسلح دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان پنج قبضه اسلحه کلت کمری و دو قبضه اسلحه شکاری با مهمات مربوطه و مقادیری طلای مسروقه کشف شد.

وی با بیان اینکه تحقیقات برای کشف سرقت‌های دیگر ادامه دارد، خاطرنشان کرد: تاکنون متهمان به پنج فقره سرقت از طلا فروشی و بانک در ۱۰ سال اخیر اعتراف کردند که در این سرقت‌ها ۱۲ نفر از شهروندان مجروح و سه نفر نیز به قتل رسیده بودند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با اقتدار با هرگونه ناامنی برخورد قاطع می‌کند، به صنف طلافروشان تصریح کرد: به هشدارهای پلیسی و ملاحظات انتظامی توجه کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیر متخلفان و مجرمان اقدام شود.

کد خبر 453795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.