شادابی شهروندان سبب افزایش امنیت شهر می‌شود

یک کارشناس شهرسازی گفت: برگزاری اجتماعات در فضاها و کالبدهای شهری موجب بالا رفتن امنیت و افزایش پویایی و نشاط شهروندان می‌شود.

فرزاد مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اجتماع شهری از افرادی تشکیل شده است که در یک فضای شهری برای یک یا چند هدف مشترک جمع شده‌اند، افرادی که در این اجتماعات حضور دارند نیاز به دیدن و دیده شدن دارند.

وی خاطرنشان کرد: اجتماعات شهری موجب پویایی، نشاط و شادابی شهروندان می‌شود، در این راستا و به منظور افزایش مدت زمان حضور شهروندان در فضاهای کالبدی و اجتماعات شهری، شهر سازان میادین یا مراکزی را برای برگزاری این اجتماعات طراحی می‌کنند.

این کارشناس شهرسازی افزود: پایداری اجتماعات شهری به مدت زمان حضور شهروندان در یک فضای کالبدی، بستگی دارد.

مؤمنی با بیان اینکه شهروندانی که در این اجتماعات حضور دارند نیاز به دیدن و دیده شدن دارند، تصریح کرد: با برگزاری این اجتماعات شهروندان بخشی از زمان خود را بدون داشتن دغدغه ذهنی در فضاهای عمومی شهر می‌گذرانند، هرچه تعداد اجتماعات شهری بیشتر باشد امنیت مناطق و محلات شهری نیز بالاتر می‌رود.

وی با بیان اینکه تشکیل اجتماعات تضمین کننده حضور بیشتر شهروندان در فضاهای شهری است، تاکید کرد: برگزاری اجتماعات شهری در فضاها و کالبدهای منطقه‌ای و محلی موجب بالا رفتن امنیت می‌شود و پویایی، نشاط و سرزندگی را برای شهروندان پی دارد.

این کارشناس شهرسازی عنوان کرد: هرکدام از فضاهای کالبدی شهرها، مناطق شهری و واحدهای همسایگی محلی نیازمند مراکز اجتماعی برای برگزاری رویدادها و تشکیل اجتماعات شهری هستند. نحوه و نوع برنامه‌های اجتماعی برگزار شده در مناطق شهری مختلف نیز باید متفاوت باشد.

مؤمنی ادامه داد: این برنامه‌ها باید بر مبنای فرهنگ، مذهب و انتظارت شهروندان ساکن در هر محله یا منطقه شهری برگزار شود در غیر این صورت نارضایتی شهروندان را در پی خواهد داشت.

کد خبر 453764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.