وضعیت آرا در ایالت‌های سرنوشت ساز آمریکا چگونه است؟

درحالی که جو بایدن تنها به آرا یک ایالت برای رسیدن به کاخ سفید نیاز دارد، وضعیت در ایالت‌های سرنوشت ساز نزدبک تر از همیشه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در زیر نگاهی به وضعیت آرا در این ایالت‌ها می‌اندازیم:

ایالت آریزونا: ۱۱ رأی الکترال / آسوشیتدپرس و فاکس نیوز بایدن را برنده اعلام کرده‌اند، اما بازی سیاسی هنوز ادامه دارد و خبرگزاری‌هایی مانند سی ان ان و نیویورک تایمز معتقدند که رقابت در این ایالت همچنان ادامه دارد. بایدن ۵۰.۵ به ۴۸.۱ از ترامپ در این ایالت جلو است، اتفاقی که در تاریخ انتخابات آمریکا بی سابقه است.

ایالت جورجیا: ۱۶ رأی الکترال / ترامپ ۴۹.۶ و بایدن ۴۹.۱ آرا را در این ایالت به دست آورده اند. اعلام نتیجه نهایی به دلیل ادامه داشتن شمارش آرا در مرکز این ایالت طول کشیده و نتیجه قطعی آن امروز معلوم خواهد شد

ایالت نوادا: ۶ رأی الکترال / نتیجه شمارش آرا در این ایالت نامعلوم است، اما طبق آماری که تاکنون اعلام شده، بایدن در این ایالت پیشتاز است ۴۹.۳ درصد آرا پیشتاز است. به گفته مقامات این ایالت، نتیجه ظهر ۵ شنبه به وقت محلی مشخص خواهد شد.

ایالت کارولینای شمالی: ۱۵ رأی الکترال / ترامپ ۵۰.۱ به ۴۸.۷ از بایدن جلو است. طبق قوانین این ایالت، تا روز ۱۲ نوامبر منتظر آرای پستی خواهد ماند و بعد شمارش آرا را ادامه خواهد داد.

ایالت پنسیلوانیا :۲۰ رأی الکترال / ترامپ در این ایالت کلیدی با ۵۰.۷ درصد آرا پیشتاز است، اما هنوز آرای مناطق دموکرات نشین شمارش نشده و طبق گفته مشاور فرماندار این ایالت، ۲ میلیون آرای پستی شمرده نشده در آن وجود دارد.

کد خبر 453709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.