بکارگیری نیروی انسانی توانمند، شرط توسعه پایدار شهری

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: دست‌یابی به توسعه پایدار شهری در گرو استفاده از نیروی انسانی توانمند است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، عباس کرکه آبادی با اشاره به اقدامات این دفتر در سه سال اخیر، اظهار کرد: تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی عامل کلیدی در بسترسازی مدیریت پایدار و به تبع آن ایجاد درآمدهای پایدار در حوزه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و توسعه پایدار شهری و روستایی است.

وی ادامه داد: امروزه توانمندسازی منابع انسانی، الکترونیکی کردن خدمات و استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی و هوشمندسازی فعالیت‌ها، عنصری مهم و اساسی در زمینه تحقق اهداف و مأموریت‌های سازمانی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در حوزه‌های متعدد خدماتی، حمل‌ونقل، توسعه عمرانی و کالبدی و مدیریت پسماند است.

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: این دفتر به عنوان بخشی از ساختار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در راستای تحقق مأموریت‌های کلان وزارت کشور و سازمان، وظیفه اصلی پیگیری و نظارت بر اجرای برنامه‌ها و طرح‌های تحول و اصلاحات اداری و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری اطلاعات در نظام اداری و نوسازی اداری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور را برعهده دارد.

کرکه‌آبادی افزود: این دفتر مبتنی بر مأموریت‌های سازمانی و شرح وظایف قانونی، اسناد فرادستی و اتخاذ رویکرد مشارکتی و تعاملی، چالش‌های حوزه منابع انسانی، تشکیلات و فناوری اطلاعات را شناسایی و به دنبال آن ضمن تدوین نقشه راه و برنامه راهبردی، اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت را به منظور تحقق‌بخشی به مأموریت‌های محوله بررسی و پیگیری کرده است.

وی عنوان کرد: ساماندهی نیروی انسانی و بهبود وضعیت نیروهای غیررسمی، شیوه پرداخت حقوق کارکنان قراردادی، ایجاد ساختارهای پویا و کیفی برای انجام وظایف و مأموریت‌های شهرداری‌ها، بازنگری در سامانه‌های موجود شهرسازی و نوسازی، دهیاری‌ها و ایجاد بانک اطلاعات نیروی انسانی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که تا حصول نتایج کامل پیگیری‌های آن ادامه خواهد یافت.

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: هر یک از اقدامات و پیگیری‌های انجام شده متعاقباً بصورت گزارش مجزا تبیین خواهد شد.

کد خبر 453622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.