بهترین اهدا کنندگان پلاسمای خون برای درمان کرونا چه کسانی هستند؟

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد افرادی که از کرونای شدید بهبود پیدا کرده‌اند، بهترین اهدا کنندگان پلاسمای خون برای درمان بیماران کرونایی هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، عواملی مانند سن، جنسیت و شدت بیماری کرونا می‌تواند بر تشخیص بهبودیافتگان از بیماری کرونا که آنتی بادی زیادی در بدن آن‌ها وجود دارد کمک کند. مشخصات ذکر شده نه تنها میزان آنتی بادی‌های تولید شده در بدن، بلکه کیفیت آن‌ها را قابل ارزیابی می‌کند.

گروهی از محققان به منظور بررسی این موضوع مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف نمونه خون ۱۲۶ فرد بهبود یافته از بیماری کرونا را ارزیابی کردند و متوجه وجود تفاوت‌های زیادی در سطح آنتی بادی و توانایی آن‌ها برای خنثی کردن ویروس کووید -۱۹ شدند. محققان به این نتیجه رسیدند که عواملی مانند بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا، مسن بودن و مرد بودن ارتباط مستقیمی با بروز واکنش‌های آنتی بادی قوی دارد.

نتایج بررسی‌های شده نشان می‌دهد که به طور خاص مردان مسنی که پس از بستری شدن در بیمارستان، به دلیل بیماری کرونا بهبود پیدا کرده‌اند ممکن است کاندیداهای خوبی برای اهدای پلاسما برای درمان دیگر مبتلایان به ویروس کووید -۱۹ باشند. آزمایش‌های مربوط به اثر پلاسما هنوز ادامه دارد، اما پزشکان در مورد چگونگی انتخاب بهبودیافتگان بیماری کرونا که به احتمال زیاد بیشتر از دیگران واکنش آنتی بادی دارند مطمئن نیستند. به گفته محققان در دیگر بیماری‌های عفونی مانند سل فعال نیز بین میزان پاسخ آنتی بادی و شدت بیماری ارتباط مستقیم وجود دارد.

نتایج این مطالعه در مجله Clinical Investigation منتشر شده است.

کد خبر 453572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.