دستگیری ۳ نفر به اتهام فروش شکلات حاوی روانگردان

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر از کشف شکلاتهایی با جاسازی روانگردانهای بسیار مخرب با T.H.C بالا خبر داد.

به گزارش ایمنا، سردار مجید کریمی در تشریح راهبردهای پلیس مبارزه با موادمخدر اظهار کرد: تقویت، توسعه، تجهیز و استفاده فراگیر از امکانات اطلاعاتی ـ انتظامی برای شناسایی، تعقیب و انهدام شبکه‌ها و مقابله با عوامل اصلی داخلی و بین‌المللی مرتبط با مواد مخدر و روانگردان و پیش‌سازها جدی‌ترین راهبرد این پلیس است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ادامه داد: تقویت، تجهیز و توسعه یگانها، همچنین مکانیزه کردن سامانه‌های کنترلی و تمرکز اطلاعات به منظور کنترل مرزها و مبادی ورودی کشور و نیز مبارزه انقلابی، هوشمند، قاطع، دانش‌محور و فراگیر علیه تمام فعالیتها و اقدامهای غیرقانونی مرتبط با مواد مخدر ، روانگردانها و پیش‌سازهای آنها مبتنی بر اشراف اطلاعاتی و حرفه‌ای‌گرایی و همچنین کنترل به روز، شیوع و آسیبهای ناشی از اعتیاد از دیگر اولویتهای جدی ما است.

این مقام ارشد انتظامی، ضمن تشریح دستاوردهای پلیس مبارزه با مواد مخدر و نتایج طرح مقابله با خرید و فروش مواد مخدر در فضای مجازی، از کشف شکلاتهایی با جاسازی روانگردانهای بسیار مخرب با T.H.C بالا خبر داد و گفت: در این رابطه سه نفر شناسایی و دستگیر شده‌اند که با استفاده از بسترهای مجازی به عرضه این روانگردانها در پوشش شکلات می‌پرداختند.

وی گفت: به مردم و خانواده‌های عزیز هشدار می‌دهم که مراقب فرزندان عزیز خود باشند؛ چرا که برخی افراد با چنین اقداماتی در تلاشند به عرضه مواد مخدر یا روانگردان در فضای مجازی، با بهره‌گیری از شگردهای پوششی چون شکلات یا سایر اقلام بپردازند.

کریمی عنوان کرد: پرونده مذکور در دست بررسی و تکمیل نهایی است و جزئیات کامل آن به زودی تشریح می‌شود اما باید بگویم متأسفانه برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی یا از سر کنجکاوی  از این شکلاتهای حاوی روانگردان خریداری و استفاده کرده‌اند، در حالیکه آثار تخریبی این روانگردانها بسیار بالا است و سبب بروز و ظهور رفتارهای غیرعادی و خشونت‌آمیز در فرد مصرف‌کننده شده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر بیان کرد: در بازه زمانی مهرماه، توانسته‌ایم بیش از چهار صد و هفتاد و چهار میلیارد تومان به بنیانهای اقتصادی شبکه قاچاق ضربه بزنیم و لازم است بگوییم در مدت اشاره شده دو هزار و ۲۵۰ فقره گزارش مردمی منجر به کشف هفت هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر شده که نحوه کشفیات این مخدرها، ۵۷ درصد اطلاعاتی، ۳۳ درصد انتظامی  و ۱۰ درصد رزمی بوده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه "تریاک" در صدر کشفیات این پلیس در مهرماه سال جاری بوده است، به تشریح آمار و عملکرد آبان ماه این پلیس پرداخت و گفت: از اول آبان ماه سال جاری تا ۱۱ آن، مجموع کشفیات انواع مخدر توسط این پلیس ۲۹ هزار و ۵۲۵ کیلوگرم بوده که این عدد بیانگر رشد ۲۱ درصدی کشفیات است.

وی ادامه داد: در بازه زمانی مذکور، ۴۱ باند مواد مخدر منهدم شده که در این حوزه نیز شاهد رشد ۱۴۱ درصدی هستیم، از طرفی در این مدت چهار عملیات و درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر داشته‌ایم که در این حوزه نیز شاهد رشد ۳۰۰ درصدی هستیم.

کریمی، به کشته شدن چهار قاچاقچی مواد مخدر در بازه زمانی اول آبان ماه تا ۱۱ آبان ماه سال جاری اشاره و بیان کرد: در این حوزه نیز شاهد رشد ۴۰۰ درصدی هستیم از طرفی در این مدت سه نفر از سرشاخه‌های اصلی مواد مخدر دستگیر شده‌اند که این عدد بیانگر افزایش ۵۰ درصدی است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: در بازه زمانی اشاره شده بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان به بنیانهای مالی شبکه‌های قاچاق مواد مخدر ضربه وارد کرده‌ایم و اقدام اطلاعاتی در نحوه کشفیات سهم ۶۵ درصدی، انتظامی سهم ۲۸ درصدی و رزمی سهم هفت درصدی داشته است.

این مقام انتظامی با اشاره به عزم جدی و راسخ این پلیس برای مبارزه با مواد مخدر در فضای حقیقی و مجازی، به تشریح دستاوردهای این پلیس در مقابله با موادمخدر در فضای مجازی پرداخت و گفت: از تاریخ نهم مرداد ماه سال جاری تا نهم مهرماه سال ۹۹ (در دو ماه) به تشدید برخورد با سوداگران مرگ در فضای مجازی پرداختیم که در این مدت ۱۸۱ صفحه اینستاگرامی و تلگرامی شناسایی و مسدود شد و گردانندگان این صفحات توسط پلیس احضار و دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: بیشترین پرونده‌ها در این حوزه مربوط به استانهای تهران، البرز، خوزستان و فارس بوده و کمترین پرونده‌ها مربوط به استانهای بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و کرمان است.

کریمی گفت: در دو ماه انجام این طرح، موفق شدیم ۳۶ متهم را دستگیر، ۲۳ نفر از متهمان را احضار و توجیه و تعداد ۵۴ صفحه از دسترس کاربران خارج و محتوای مجرمانه آنها را حذف کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه بیشترین دنبال‌کننده مربوط به صفحه اینستاگرامی با ۶۳ هزار و ۸۰۰ فالور بوده، ادامه داد: در این صفحه ادمین، اقدام به فروش شکلاتهایی حاوی روانگردانهای مخرب می‌کرد که خوشبختانه اعضای این شبکه تولید و توزیع اینترنتی روانگردان با رصد اطلاعاتی شناسایی و دستگیر شدند، در مجموع باید بگویم ۲۳ نفر از قاچاقچیان مواد مخدر و روانگردان که با استفاده از بسترهای مجازی اقدامات مجرمانه خود را دنبال می کردند شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی در تشریح برخوردهای این پلیس با جرائم در فضای مجازی، گفت: با هرگونه اقدامی در راستای تهیه یا فروش مواد مخدر سنتی و صنعتی، روانگردانها، فروش تجهیزات یا عدوات استعمال مواد مخدر و مواد توهم‌زا بدون اغماض و به جد برخورد می‌کنیم و اجازه جولان به قاچاقچیان در بسترهای مجازی را نمی‌دهیم.

منبع: تسنیم

کد خبر 453545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.