توزیع ۸ هزار ماسک بین نیروهای خدمات شهری آستارا

شهردار بندر آستارا گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته تاکنون حدود هشت هزار عدد ماسک و دو هزار جفت دستکش قابل شست و شو بین نیروهای خدمات شهری توزیع شده است.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت و پیشگیری از ابتلای تعداد ۱۲۰ نفر از نیروهای خدمات شهری شهرداری آستارا به ویروس کرونا، از زمان شیوع این بیماری تاکنون در حدود هشت هزار عدد ماسک و دو هزار جفت دستکش قابل شست و شو در چندین مرحله بین آنان توزیع شده و این اقدام تا قطع چرخه بیماری کرونا تداوم خواهد داشت.

وی افزود: مدیریت شهری در مقطعی نیز به نیروهای خدمات شهری اعلام کرد برای خودشان ماسک خریداری کنند، تا هزینه آن در اضافه کاری آنان اعمال شود.

شهرداری آستارا ادامه داد: در بخش کفن و دفن بیماران فوتی ناشی از کرونا سه نفر از نیروهای خدمات شهری فعال هستند، لباس مخصوص ایزوله، ماسک و دستکش و یک منبع ۵۰۰ لیتری حاوی مواد ضدعفونی در اختیار آنان قرار گرفته است.

معیتی عنوان کرد: پاکبانان سن بالا و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و در معرض خطر بیشتری در ابتلاء به ویروس کرونا هستند؛ به منظور حفظ سلامت آنان، علاوه بر صدور مرخصی استعلاجی، به صورت شیفتی در مناطق کم خطری به کار گرفته شدند.

وی افزود: در راستای پیشگیری از ابتلاء پاکبانان و کارکنان شهرداری به ویروس کرونا، بیش از شش دوره کلاس آموزشی با حضور کارشناسان شبکه بهداشت و درمان آستارا در سالن اجتماعات شهرداری برگزار و آگاهی و اطلاعات لازم به آنان ارائه شده است.

شهردار آستارا خاطرنشان کرد: این روزها نیروهای خدمات شهری در مقابله با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم با تمام توان در خط مقدم در حال خدمت‌رسانی هستند؛ از شهروندان انتظار داریم به دلیل کمبود نیرو و به منظور حفظ سلامت پاکبانان و کم کردن زحمات آنان، زباله‌های خود را در کیسه‌های سربسته، آخر شب یا ابتدای صبح، در مخازن مخصوص قرار دهند و اصناف نیز از رها کردن زباله‌های مغازه‌های خود در معابر و پیاده روها خودداری کنند.

معیتی تصریح کرد: گاهی مشاهده شده، بعضی از افراد سودجو ماسک و دستکش استفاده شده مردم را از معابر و داخل زباله‌ها جمع آوری و بعد از شست و شو و اتو کردن در بازار به فروش می‌رسانند، از شهروندان خواهشمندیم برای جلوگیری از سو استفاده این افراد، ماسک و دستکش خود را پس از مصرف، معدوم کنند و سپس آن را در کیسه زباله قرار دهند.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 453543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.