کاشت ۷۲ هزار گل فصلی در فضای سبز شهری لاهیجان

مسئول فضای سبز شهرداری لاهیجان، گفت: از ابتدای شروع فصل پاییز تاکنون ۷۲ هزار نشا انواع گل‌های فصلی در فضای سبز شهری لاهیجان کاشته شده و این اقدام تا پایان اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

حسن مصیب زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از مهرماه سال جاری تاکنون ۷۲ هزار نشا انواع گل فصلی شامل همیشه بهار، بنفشه، مینا، میمونی و میخک در خزانه شهرداری تولید و در فضای سبز شهری لاهیجان کاشته شده و این اقدام ادامه خواهد داشت.

وی افزود: خزانه‌ای به طول ۱۸ متر و عرض یک متر در فضای باز گلخانه شهرداری لاهیجان در میدان ابریشم جنب کمپ مسافرتی شهرداری قرار دارد و در هر مترمربع یک هزار نشا گل‌های فصلی مورد نیاز شهری در این مرکز تولید می‌شود.

مسئول فضای سبز شهرداری لاهیجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر فضای سبز شهری لاهیجان ۶۷.۵ هکتار وسعت دارد. از اوایل مهرماه عملیات هرس درختان و شمشادها آغاز شده و تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت.

مصیب زاده یادآور شد: خاک‌ریزی فضای سبز بوستان بازطراحی جانبازان انجام شده و به زودی اجرای فضای سبز شامل کاشت گل‌های فصلی، درختچه و درخت در آن انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این بوستان حدود هشت هزار متر مساحت دارد و فضاهای فرهنگی، ورزشی، کودک و تجاری برای همه سنین در آن اجرا خواهد شد.

به گزارش ایمنا، لاهیجان حدود یکصد هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 453470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.